טיול משפחות באורלנדו – נקודות למחשבה והמלצות

הערה: פוסט מתבסס על 'עבודת המחקר' שעשינו לקראת הטיול שלנו באורלנדו (כחלק מטיול ארוך בפלורידה) ועל מסקנות ותובנות בדיעבד

מעצם טבעם, לטיולי משפחה במזרח ארצות הברית יש שני מוקדים עיקריים: מנהטן ואורלנדו, חלקם יוסיפו מוקד שלישי – קרוז בקריביים. פוסט זה מתמקד בעיקר באורלנדו (ובדגש על דיסני), משתדל להמנע מלקבוע מסקנות חד פעמיות אבל בהחלט להעלות את נקודות המחשבה העיקרית.

ואולי הנקודה החשובה ביותר היא מתי להגיע לאורלנדו – לעתים קביעת השבוע המדויק, גם בהפרש של שבוע או שבועיים קדימה או אחורה, יכולה לקבוע באם תעמדו בתורים אינסופיים או תזרמו בנינוחות.

הפקטורים החשובים לעניין זה הם העומס הצפוי בפארקים (הפקטור החשוב ביותר), מזג האוויר הממוצע לעונה ומשך הזמן של הביקור.

העומס הצפוי – יש לא מעט אתרים חינמיים הנותנים תחזית שבועים על העומס הצפוי בפארקים של דיסני ובאופן כללי באורלנדו, כאשר הגורם המרכזי הוא החגים וחופשות בתי הספר בפלורידה. שימו לב שכל מדינה בארצות הברית יכול להיות לוח חופשות מעט אחר, אך הקובע לעניין העומס הוא פלורידה (והסיבות ברורות וראשית – אלו הם בעלי הפאס השנתי).

המלצות כאן – להמנע לחלוטין מהחגים ובעיקר חג ההודיה, כריסמס-ראש השנה האזרחי וחג הפסחא. האחרון הוא קריטי למגיעים בעונת האביב, כפי שאפרט בהמשך. לגבי המטיילים ביולי אוגוסט (כי מה לעשות, רובנו מכוונים את הטיולים, במיוחד עם ילדים קטנים לחופש הגדול) – ההמלצה גם כאן היא  – תשתדלו לכוון את הביקור באורלנדו לשבועיים האחרונים של אוגוסט. החופש הגדול האמריקאי מסתיים באזור אמצע אוגוסט וההבדל יהיה דרמטי.

לגבי מטיילי עונות החגים הישראליות – חגי תשרי, אין הבדל גדול בין השבועות השונים, העומס צפוי להיות נמוך. מטיילי פסח – שימו לב להמנע משני מוקשים:

  • השבועיים שעוטפים את הסופ"ש של חג הפסחא
  • השבועיים של חופשת האביב של בתי הספר בפלורידה (Spring Break).

נשמע אולי בלתי אפשרי אבל כמעט כל שנה יש כשבועיים שהם מחוץ לטווח העומס וההבדל כאן יהיה דרמטי בין השבוע הכי עמוס בשנה לשבוע בינוני בעומס (ממליץ לבדוק לדוגמא את האתר YourFirstVisit )

מזג אוויר – כאן היתרון הברור הוא לעונת האביב – אפריל הוא החודש היפה והיבש ביותר בשנה (סטטיסטית כמובן), עדיין בסופה של העונה היבשה, ומרץ קרוב מאד בפרמטרים. גם החורף מוצלח, אבל לעתים אפילו קר, ויש לשים לב לשעות הפתיחה ורשימת המתקנים הסגורים בזמן הרלוונטי בחורף. באביב שעות הפתיחה הן מלאות וזהו יתרון. יתרון נוסף לאביב הוא פסטיבל הפרחים שמתקיים מאמצע מרץ עד תחילת מאי באפקוט

IMG_0962

אורך הטיול – ככל שהזמן התוכנן באורלנדו קצר יותר, כך העומס רלוונטי יותר. בביקור ארוך ניתן לפצל ימים, או להעביר את שעות הצהריים העמוסות (והחמות בקיץ) מחוץ לפארק

היכן לישון – נדמה שמתקיים ויכוח אינסופי שהאם בוילה או במלון.

האפשרויות:

  1. מלון רשת: יתרונות: בדרך כלל יהיה זול אם לוקחים חדר אחד + ארוחת בוקר מוכנה. חסרונות – באורלנדו יש אלטרנטיבות טובות הרבה יותר, אווירה
  2. מלון בתוך הפארק, בעיקר דיסני – יתרונות: אווירה, שעות פתיחה ייעודיות, מיקום. חסרונות: במשפחה מעל 2 ילדים חייבים לקחת סוויטה מה שהופך את העסק ליקר מאד מאד (עד פי 4 מוילה), בטח בעונות השיא. בעונות הרגועות ניתן לעתים למצוא מבצעים (ועדיין למשפחה עם מעל 2 ילדים זה יהיה יקר ביותר). לגבי המיקום – המיקום הופך לחסרון אם רוצים לשלב בביקור פארקים של יוניברסל או אטרקציות מחוץ לדיסני (כולל קניות). יש גם לשים לב שהמלון יהיה ממוקם באחד הפארקים, הדרך לפארקים אחרים יתכן ותיקח זמן זהה לעומת וילה מחוץ למתחם. שעות פתיחה: כל פארק פתוח כפעמיים בשבוע כשעה נוספת רק לישנים במתחם המלונות של דיסני. לכאורה יתרון משמעותי, אבל שמגלם בתוכו מלכודת דבש – ההמלצה איזה פארק ללכת באיזה יום מתבססת על העיקרון של לא ללכת לפארק ביום בו יש לו שעה ייעודית נוספת כי אז הפארק עמוס במיוחד (במבקרים מהמלונות המתחם), ובניגוד לימים רגילים בהם הפארק יחסית פנוי בשעתיים הראשונות, כאן הוא עמוס כבר מהבוקר. שורה תחתונה: מומלץ בעיקר לאלו שמתמקדים רק בדיסני, הבאים לביקור קצר יחסית ועם עד 2 ילדים (פלוס תינוק)
  3. וילה – יתרון ברור למשפחות גדולות או למטיילים בהרכב רב משפחתי (יכולים לישון יחד בוילה גדולה, שקט מהילדים), לאוהבים מרחבים, לבשל בעצמם, טלוויזיה, פינוקים ובריכה פרטית. מניסיון, כשהבריכה היא מטר מהסלון, יש כוח לרחצה לילית גם אחרי יום עמוס בפארק. היתרון של המטבח הפרטי גדול במיוחד למבקרים בפארקים של דיסני שם ניתן להכניס אוכל ושתיה ללא הגבלה לפארקים. ועוד לא דיברנו על מכונת כביסה ועל העובדה שלעתים הוילות כבר מצוידות בשכמיות לגשם ובטיולונים לילדים קטנים.

IMG_3119

עוד נקודות לחשוב עליהם:

  • טיולונים – מומלץ מאד עם ילדים, גם כאלו שכבר לא משתמשים בטיולון בארץ ובכלל. אנחנו טיילנו עם 3 ילדים בני שנתיים, 5 ו-7 והיינו עם 2 טיולונים (אחד שלנו ואחד שהיה בוילה, אבל גם להשכיר) – הימים ארוכים, הפארקים ענקיים בגודלם, והגדולות שמחו מדי פעם לנוח. יתרון נוסף הוא שהטיולונים שימשו כמנשא לאוכל, שתייה (קנינו חבילות של 30 בקבוקים קטנים בסופר) ובגדים ארוכים לערב
  • כמה עצות לגבי ה-Fastpass+ : תכוונו לתפיסת תורים בשעות העמוסות ביותר של הפארק (צהריים, אחר צהריים), ולמתקנים העמוסים ביותר – כך הדבר יביא לרווח הגדול ביותר, כאשר למתקנים פחות פופולאריים גם ככה התור בדרך כלל לא מצדיק קיצור תורים, בוודאי בשעות הפחות עמוסות. דבר ראשון בהגעה לפארק (למי שלא הזמין מראש דרך האתר של דיסני) תלכו לאחד הקיוסקים להזמנת תורים – ומומלץ מאוד להגיע באזור זמן הפתיחה של הפארק (תשע בבוקר), כדי שכל התורים יהיו פנויים.20140329_091255
  • שילוב של ה-Fastpass עם Child Swap מאפשר להוסיף בפועל עוד קיצורי תורים (כי ההורה המחכה יכול לעלות איתו לעוד שניים, וגם ככה לא מבקשים ממנו את ה-FastPass ואז יכול לנצל אותו למתקן אחר. אנחנו ניצלנו שיטה זו יחסית מעט, אבל אני משער שבתקופות עמוסות יותר זה יכול לעזור).
  • אפליקציות שונות לתיכנון היום – נעזרנו באתרי העומסים השונים לשלוש מטרות: בחירה ראשונית של השבוע המיועד לאורלנדו, בחירת הימים הנכונים להגיע לכל פארק (כאן הופתעתי לטובה מהדיוק כפי שיתברר בימי מג'יק – האתרים השונים טענו שיום רביעי בשבוע יהיה הריק ביותר וכך אכן היה) וכן לקביעת המתקנים הצפויים להיות עמוסים ומומלצים לקיצור תורים. בתוך היום עצמו לא הרגשנו צורך או יעילות להשתמש באפליקציות (אלא רק בזו החינמית של דיסני כדי לדעת מצב נוכחי של התורים, שאגב נטה להיות פסימי יתר על המידה)
  • סידורי אוכל: לישנים בוילה די פשוט – ארוחת בוקר בוילה, סנדביצים לארוחת עשר (בניגוד לפארקים האחרים בדיסני אין כל מגבלה של אוכל מהבית), חטיפים מהבית לשבור רעב, בקבוקי מים מהבית שנשמרו בעגלות (קנינו חבילות של 32 בקבוקים, בכל יום באנו עם 10 בקבוקים ובשל כך שכלל לא היה חם, הספיק לנו גם פחות) וארוחה אחת במסעדות שירות עצמי בפארקים (חייב לציין שסך הכל שהמחירים, לפחות בעיני הישראלים שרגילים שדופקים אותם במקומות כאלו, הם יחסית סבירים וארוחה בסיסית של נאגטס, המבורגר או משהו דומה עלה לא יותר מאשר בקניונים למיניהם). רק מה – כדאי לתכנן את הארוחה המרכזית של היום לשעה מעט מאוחרת (נאמר שלוש-ארבע) ולשלב אותה עם מנוחה (גם העומס על המסעדות יורדת דרמטית באזור שלוש)
  • ימי מנוחה – הכלל (הנכון באופן עקרוני) הוא לקחת יום חופש לאחר כל יומיים עמוסים בפארקים. כאלטרנטיבה, לאלו שמתכננים ביקור ארוך, ניתן לפרק את הימים. כדאי לזכור שכרטיס ליום חמישי ואיך עולה בדיסני כחמישה-עשרה דולרים (ולעתים אפילו חינם כמבצע), ואז פיצול היום במג'יק ליומיים, שביום השני מגיעים בעיקר לחלק השני של היום (הופעות הלילה), מאפשר לנוח תוך כדי הימים ולא להגיע מותשים להופעות הערב (עם ילדים ישנים על הידיים שלכם)
  • הופעות סיום – לא לוותר, בפארקים של דיסני זהו אחד משיאי היום. כאן יש בעיה – כי ההמלצה הגורפת השנייה היא להגיע מספיק מוקדם לפארק (לדעתי, לפחות לא בתקופות שיא העומס, די להגיע לפתח הפארק 5 דקות לפני פתיחה, אין צורך שעה לפני), ואז איך דואגים שלילדים, ולכם, יהיה כוח למופע הסיום? פתרונות – טיולון בו יוכלו לישון, פיצול ימים או יציאה בצהריים למבקרים לזמן ממושך, לסיים את המתקנים כשעה וחצי לפני ההופעה ולהתמקם במקום נוח בישיבה למנוחה ולתצפית טובה
  • IMG_2634

עצות נוספות על פארקים ספציפים ועל הימים שבין הפארקים ניתן למצוא בבלוג על אורלנדו

השאר תגובה