הקניון השחור – Black Canyon of the Gunnison National Park

יום שמיני לטיול – Black Canyon of the Gunnison National Park

קמים בבוקר לתחילת שבוע שני – זמן לביקור בנשיונל פארק השני בטיול. והיום היעד העיקרי הוא ה- Black Canyon משם נמשיך לנקודת הלינה הבאה שלנו יוריי/Ouray.

הערה תיכנונית: במקור תיכננו שני לילות במונטרוז, בעיקר כדי לחסוך מעברי לינה, בעקבות ההבנה שהעיירה יוריי עדיפה בהרבה על מונטרוז החלטנו לפצל את הלינה, לילה אחד לכל עיירה, מה ששחרר לנו מספיק זמן כדי להנות מהאזור הנפלא סביב יוריי (פרטים על כך בפוסט הבא).

הערה ארגונית: פיצול הלינות המרובה בטיול דרש התארגנות אחרת לעומת טיולי כוכב – מכיוון שזה הטיול המשפחתי השלישי שלנו בארצות הברית אנחינו די מתורגלים בכך, ובטיול הזה הגענו אולי לשיא בארגון. 4 מזוודות ו-2 טרולי באו איתנו מהארץ. לשהיות קצרות (של לילה אחד במלון) העלנו רק מזוודה אחת וטרולי אחד שכללו את כל מה שנדרש ללילה (בגדים לשינה ובגדים בשביל היום למחרת שאורגנו ב Packing Box), והיו היחידים שעלו במקרה של שהיית לילה אחד. מזוודה שנייה שכללה בגדים לכביסות עלתה איתנו לחדר בעיקר בימי כביסות או בלינות ארוכות. מזוודה שלישית היתה ארון הבגדים הנקיים משם העברנו למזוודה הראשית בגדים לכל יום דרך Packing Box, ורביעית כללה בעיקר דברים שלא ממש צריך. הטרולי השני נשאר כמעט תמיד באוטו והכיל בעיקר בגדי חורף וגשם. בנוסף עלו איתנו לחדר הצידנית (במיוחד אם היה מקרר בחדר) ותיק בריכה (אם במלון היתה כזו). בדרך הזו הצ'ק אין ואאוט לא לקחו יותר מעשר דקות במלונות שישנו בהם לילה אחד (כמה בלאגן כבר אפשר לעשות בלילה אחד?)

בחזרה לטיול – יצאנו בשעה מוקדמת מהמלון (עדיין מנצלים את העובדה שהילדים קמים מוקדם) ולאחר מילוי אספקה בסופר יוצאים אל הפארק אליו הגענו באזור השעה 09:00. באופן מפתיע רוב המכוניות לפנינו לא המשיכו ישר לכיוון גדת הקניון אלא פנו אל הכביש המזרחי היורד אל הנהר. אנחנו לעומת זאת ממשיכים אל הגדה כאשר הנהר ישאר להמשך היום (בהנחה שישאר זמן).

לא נסענו הרבה זמן וכבר ראינו את מנת ה Wildlife היומית

לאחר כמה תמונות המשכנו דרך מרכז המבקרים, שם לקחנו חוברות Junior Ranger לילדים, אל נקודת הקצה של הכביש החוצה את הפארק – אל המסלול העיקרי של היום – Warner Point Nature Trail, וזאת כדי להקדים את החום. אחד היתרונות של המסלולים שנקראים Nature Trail הוא שהם בדרך כלל מגיעים עם נקודות ממוספרות במסלול וחוברת מלווה עם הסברים על כל נקודה. לנו המבוגרים זה מעשיר את הידע והקטנים נהנים לחפש את הנקודות, ובמיוחד בחזרה (חיברו לעצמם שירי דרך מוצלחים ומגוונים לחיפוש אחר הנקודות)

בסוף המסלול מגיעים לנקודת תצפית מעולה על הקניון, שעלולה לעורר מעט חרדות אצל בעלי פחד גבהים.

לאחר סיום המסלול עשינו דרכנו חזרה למרכז המבקרים תוך עצירה במספר נקודות תצפית. אין ממש צורך לעצור בכולם, אך מומלץ בחום לא להחמיץ את ה- Chasm View and Painted Wall Overlooks שם הילדים גם עשו מספר משימות מחוברות י- Junior Ranger שהתמקדו בנקודות אלו.

משם המשכנו אל מרכז המבקרים שם עצרנו לפיקניק צהריים קצר, למסלול קצרצר לגוניסון פוינט, לסיום החוברות וקבלת תגים ולזמן משחק לילדים בחנות המרכז (שם נהנו לשחק עם הבובות ושאר מיני משחקים).

באזור השעה 14:00 יצאנו לנקודת העניין השנייה בפארק – דרך כביש East Portal למטה אל הנהר עצמו – מדובר בכביש מפותל ותלול במיוחד ומומלץ מאד לרדת אותו בהילוך נמוך (הכביש אינו מיועד לקאראוונים למיטב ידיעתי אבל שווה לבדוק). התצפית מלמטה אכן מוסיפה לביקור ומאד מומלצת (הרי ברוב הקניונים הדרך למטה היא רגלית בלבד)

כאן מזג האוויר התחיל להשתנות ולמעשה התנהג כמו בספרים – חודש יולי הגיע היום, עונת ה'מונסונים' איתו. מונסונים במרכאות כי מדובר היה יותר בטפטוף מגשם, אבל מה שכן – הטפטוף לווה בצניחת טמפרטורה רצינית שהתחזקה בעצם העובדה שהשמש הוסתרה והרוח התחזקה.

התופעה הזו תלווה אותנו בשבועיים הקרובים ולמעשה עד שנצפין לילוסטון – בוקר שמשי לחלוטין ונעים, התחממות בשעות הצהרים (לאזור 85-90 מעלות פרנהייט) אבל ללא לחות, והתקדרות אי שם בשעות הצהרים, מלווה לעתים בגשם קל (ופעם אחת בברד – פרטים כמובן בהמשך) ובצניחה משעמותית בטמפרטורה, לעתים עד 30 מעלות פרנהייט, ואז לאחר חצי שעה או מספר שעות – התבהרות ועלייה הדרגתית של הטמפרטורה. אגב – למרות שהשבועיים הקרובים יהיו יחסית דרומיים ויכללו חלקי מדבר – בשום נקודה לא יהיה חום בלתי נסבל, כל הערבים והלילות יהיו נעימים עד קרירים, ולמעשה אפילו בשיא היום – כל עוד נמצאים בצל, מזג האוויר נעים ונוח.

בחזרה לנהר – ההתקררות והתחושה שאולי יגיע מבול, כמו גם השעה והרצון להגיע ליוריי בשעה מוקדמת (כדי להנות מהעיירה ומההוט ספרינג שבמלון) הביאו אותנו לסיים את הביקור ולצאת לדרך. ובקולורדו כמו בקולורדו, גם הכביש הכי רגיל הופך במהרה לנופי והפעם החוויה התמקדה בהרים שבתחילה נצפו מרחוק טככל שהמשכנו לנסוע התקרבו אלינו עד שלמעשה הגענו לעמק ביניהם שם נמצאת יוריי.

מחר נעלה על ההרים האלו בטיול ג'יפים – אבל זה כבר בפוסט הבא

הערות לסיום:

1. כפי שכתבתי מעלה, אין צורך בשני לילות במונטרוז, ומומלץ בסוף הביקור בפארק להתחיל לנוע אל היעד הבא.
  2. באופן כללי זהו כלל נכון בטיול עם ילדים לרכז את הנסיעות הארוכות בערב, כשהילדים עייפים, וללון סמוך לאטרקציה הראשונה של יום המחרת וכך לנצל את שעות העירנות לפעילות וטיול
  3. עוד הערה על מזג האוויר – כרפלקס מותנה כתוצאה מטיולנו האחרונים באירופה התחלנו את הטיול הזה כל בוקר בכניסה לאתרי מזג אוויר. לאחר כמה ימים הבנו כי הדבר מיותר – מזג האוויר לרוב יהיה נוח, גם אם לפרקים יטפטף, אז הסרנו את האפליקציות ופשוט קיבלנו את מה שבא (וכמעט תמיד היה טוב)
  4. שוב התברר היתרון בחוברות ה Junior Ranger שגם שמרו את הילדים פעילים וגם העשירו את הידע והעניין שלהם (ושלנו!) במה שהם רואים, וגם הסתיימו בקבלת מזכרת