צפון איטליה / דרום שוויץ – חבל טיצינו – בלינצונה ואסקונה

יום רביעי לטיול – 6.8 – חבל טיצינו – בלינצונה ואסקונה

התכנון היומי: השוק האזורי בבלינצונה + Castlegrande. אסקונה – רחצה באגם + טיילת.

מזג אוויר – שוב נפלא, חם, אבל ממש לא חם מדי. היום עוד הסתובבנו עם התחושה שהיום מזג אוויר נפלא אז חייבים לנצל זאת כי מי יודע מה יהיה מחר (חוויותינו מאוסטריה), לאט לאט נבין שזה עניין שבשגרה (או מין קיץ כזה שנמנע גם ממכות החום וגם מסופות הגשם). אגב – במהלך הטיול אתרי מזג האוויר הבטיחו 2 סערות גשם ורעמים בנות כיומיים כל אחת, הראשונה הצטמצמה לאחר צהריים אחד, השנייה פשוט נדפה ברוח (או כמאמר הילדות – עברה לאוסטריה…)

המאפיין הראשי של היום – אטרקציות חינמיות בשוויץ היקרה

התחלנו את היום בהכנת ארוחת בוקר (בניגוד למקומות הלינה האיטלקים שכללו ארוחת בוקר, בשוויץ זה היה ללא ארוחת בוקר) ממצרכים שקנינו אתמול, הכנו גם מעט סנדביצים להמשך היום ויצאנו לדרך. היעד הראשון – בלינצונה (Bellinzona), בירת המחוז. ומכיוון שהיום יום שבת – יש שוק אזורי מומלץ. התברברנו מעט במציאת החניון (כי ה GPS סירב לראות כיכר ככזאת) אבל לבסוף נמצאה האבידה. הבילוי בבלינצונה הפתיע לטובה כאשר אחת האטרציות הראשיות היה מופע רחוב נפלא של בחור מקומי המפעיל מריונטות ששעשעו את הילדים שלנו שבאופן מפתיע הפכו להיות חלק מהמופע.

האטרקציה הגדולה השנייה מבחינת הקטן בחבורה הוא שמצאנו חנות לגו שלא הכזיבה ואותו לגו שרצה לקנות בדיוטי פרי הישראלי ב-170 דולר, כאן עלה פחות מ-90 פרנק… גם השוק עצמו היה נחמד מאד, מלא אנשים (אבל בהחלט לא צפוף) ודוכנים מעניינים. לאחר שמיצינו, ממש בקצה השוק נמצאה המעלית (החינמית) שמעלה לטירה הגדולה (Castlegrande) שגם אליה הכניסה בחינם (רק הכניסה למוזיאון עולה כסף). הטירה בהחלט שווה ביקור ושיטוט בין החומות ומתחתן… וכמובן – יעד מעולה לפיקניק על המדשאות המטופחות.

לאחר מיצוי יצאנו חזרה למלון לעשות קניות בסופר הגדול הצמוד לשבוע הקרוב (בשל שעות הסגירה המוקדמות של הסופר, בשאר הערבים עשינו קניות בסניף Express של הסופר הנמא בתחנת דלק סמוכה), ובשעת אחר צהריים מוקדמת יצאנו לאסקונה למלא את חובנו מאתמול – רחיצה באגם. הגענו לחוף הציבורי החינמי היפהפה והמטופח (אפילו חניה ושירותים מסודרים חינמים, רק בקבוק מים קטנים עולה 4 פרנקים ויותר…). המים היו קרים (אבל בטח לא כמו מחר…) אבל היום היה חם כך שזה היה אידיאלי. עוד שני יתרונות גדולים לחוף – מעבר למדשאות דשא מטופחות יש גם חול ים אמיתי כך שהקטן יכול היה לשחק בדלי ולבנות ארמונות, וכן נמצא במקום גן משחקים מוצלח. שם החוף: Bagno Pubblico

לקראת 18:00, כשהתחיל מעט להתקרר, המשכנו ליעד האחרון של היום – הטיילת של אסקונה. כל כך מוצלח ויפה היה שנחזור לטיילת בימונו האחרון בטיצינו.

שוב חונים ממש ליד הכניסה למתחם העצום שהוא ללא כלי רכב ומסתובבים בסמטאות בין גלריות, חנויות בגדים וצעצעוים ומסעדות עד שהגענו לטיילת, בה הלכנו לכל אורכה. אכלנו מנה הכרחית של גלידה (ושמחנו לגלות שאין כל ירידה באיכות הגלידה במעבר לשוויץ, הרי זאת שוויץ האיטלקית), נהננו מהאווירה עם מספר מסעדות שהשמיעו מוזיקה לטעמנו, הילדים נהננו שוב ממופעי רחוב

וסיימנו את היום במתקן טרמפולינה מיוחד בו הגדולה הפגינה אומץ

ובגן משחקים מושקע הנמצא בקצה הטיילת.

קינחנו את היום בארוחת ערב משפחתית בדירה ובצפייה ביום הראשון של התחרויות מהאולימפיאדה

כך, 'יום מינורי' חלף עבר לו ומילא את מה שחיפשנו בטיול – פסטורליות, כיף משפחתי, ארקטציות קטנות והכל באווירה איטלקית-שוויצרית נינוחה ולנופו של אגם יפהפה… ביומיים הקרובים נחווה את הטבע במיטבו – ומתחילים בעמק ורזסקה המדהים

מחשבה אחת על “צפון איטליה / דרום שוויץ – חבל טיצינו – בלינצונה ואסקונה

1. פינגבאק: צפון איטליה / דרום שוויץ – איזולה בלה והאיים הבורומזים, סטרזה, קנוביו – על טיולים ומה שביניהם