בין שתי ערים – בוסטון, ניו יורק ומה שביניהן – 2022 – מסלול וסיכום טיול

נתחיל במובן מאליו – חזרנו מטיול נפלא בן כמעט 3 שבועות שהתחיל ב-4 ימים בבוסטון והסתיים בשלושה פלוס ימים בניו יורק, וביניהם טיול רכוב של 10 ימים דרך ורמונט הנפלאה, פארק אדינרודאק בואכה מפלי הניאגרה (כולל גיחה ללילה לקנדה) ואזור אגמי האצבעות.

מודעות פרסומת

יש הקוראים לזה מסלול החומוס כי הוא מסלול צפון מזרח הסטנדרטי (המון עברית נשמעה בניו יורק ואגמי האצבעות, הרבה פחות בורמונט ואדינרודאק… הסבר בהמשך), כמובן אין לומר זאת לגנאי – לחכמת ההמונים יש היגיון רב.

מבחינתנו זה היה טיול משפחתי שלישי למזרח היבשת, אחרי טיול ראשון שהתמקד בפלורידה עם טעימה לג׳ורג׳יה לביקור משפחתי, וטיול שני למזרח קנדה עם גיחות למיין (אכדיה) וניו המפשייר (הרים לבנים). זהו בעצם טיול שלישי במזרח שאורכו מאפשר גם טיול למערב (שם היינו במסע משפחתי בין חודשיים) – ויש לומר שוב – לתחושתנו אין בטיול במזרח משום פשרה של אילוצי זמן, זהו פשוט טיול אחר מהמערב – טבע אחר, סגנון אחר

איך הגענו לכאן – כל כך הרבה טיולים בארה״ב ובניו יורק עדיין לא היינו (יותר נכון – לא עם הילדים), וכשהאמצעית גלתה על Friends Experience במנהטן החפירות התחילו. עוד כשהיינו בפאריז בטיול של 2021 התחלתי לבדוק טיסות והצלחנו להזמין טיסות במחירי קורונה (וגם לא מעט בתי מלון)

מודעות פרסומת

הטיסות עברו מספר גלגולים – אבל מכיוון שהזמנתי בדלתא עם החלפה חינמית, לא הייתה בזה בעייה. בתחילה המסלול היה מעגלי מניו יורק, אבל בעיות רכב מחד, וחשש מקונקשיין בלונדון (הטיסות היו של וירגין אבל הוזמנו דרך דלתא, בעלות של 600 וקצת $) מאידך העלו ספקות. כשגילינו שדלתא התחילה קו ישיר לבוסטון החלטתנו לשנות לטיסה ישירה בהלוך לבוסטון וחזרה מניו יורק דרך קונקשיין בבוסטון. הטיסה עלתה 750$ (כלומר, הוספנו כ-150$ בשביל טיסה ישירה בהלוך, חזרה ישירה מניו יורק היתה מוסיפה עוד 500$ לכרטיס אז נחזור דרך בוסטון). החוויה מהטיסות היתה נפלאה – 3 הטיסות הצליחו להקדים בחצי שעה, כל המזוודות הגיעו ליעדן, ואפילו היה whatsapp חינם בטיסה (שירות חדש של דלתא) – כל הפחדים מהימים לפני הטיסות על הבלאגן הצפוי התפוגגו – ושעת הספייר שלקחנו בהגעה לנמל התעופה נוצלה למנוחה בדיוטיפרי…

רכב – העובדה שמצאנו דירה מעולה בבוסטון, בסמיכות לתחנת T ובמחיר סביר מאד אפשרה לקחת את הרכב רק בערב האחרון של בוסטון ככה שמ-18 ימי טיול, הרכב היה לצידנו 10 ימים (מיניואן שהוזמן בדצבר 2021, עלה 100$ ליום, כמעט כפול ממה שהורגלנו לשלם אבל בהמשך עוד התייקר מאד) – הרכב דגם פסיפיקה הוזמן דרך Avis – והיה נוח מאד – אפשר לשים 4 מזוודות גדולות ו-2 טרולי בתא מטען בלי לקפל את המושב האחורי מה שנתן מרחב גדול לילדים (פעמים קודמות מזוודה רביעית דרשה קיפול מושב אחורי אחד). הרכב חיכה לנו איך שבאתי לאסוף כך שגם כאן הפחדים מהבלאגן פוסט קורונה לא התממשו כלל

בתי מלון – כל בתי המלון הוזמנו זמן רב מראש חלקם במחירי קורונה מובהקים (במיוחד המלון הנפלא במנהטן) – סך הכל בתי המלון מתייקרים בארצות הברית אבל בשל ההזמנה המוקדמת פחות הרגשנו – בממוצע בתי המלון והדירות עלו כמעט 200$ ללילה (כולל 5 לילות בבוסטון ו-4 במנהטן) ובכולם מלבד לילה אחד היה או מטבח פרטי שלנו או ארוחת בוקר. פירוט על בתי המלון (שהוזמנו ב Hotels, AirBNB וישירות ב Best Western) בפוסטים הרלוונטים. כאן הורגשה הקורונה בעיקר בכך שמרבית בתי המלון לא הפעילו בחזרה את הבריכה ומצמצמים יחסית את סידור החדר (דווקא במנהטן היה סידור יומי)

מזג אוויר – אולי החשש הגדול ביותר לטייל באזור באוגוסט – הפחד מגלי חום ולחות… אז בבוסטון, במיוחד ביום הראשון היינו בגל חום יחסית כבד (אבל אם לחטוף גל חום אז בבוסטון משופעת המקומות הסגורים)- ועדיין הבקרים והערבים היו נעימים, ובאופן כללי בצל היה נעים (כי הלחות היתה יחסית נמוכה). איך שהגענו לורמונט החום נעלם ובכל ימי ה טיול הרכוב שלנו לא ראינו את הטמפרטורה עולה על 25 מעלות (ובכלל היו יותר ימי בגדים ארוכים משחשבנו) ואפילו בוקר אחד שקמנו למספר חד ספרתי של מעלות… בניו יורק היה חם ביום השני – אבל רק בשמש ורק בצהריים (לא עבר את ה-30 מעלות)

יוקר המחייה – אין ספק שארצות הברית יקרה/מתייקרת – במיוחד באטרקציות (פארקי חבלים לדוגמא הילדים יודעים שעושים רק באירופה). לדוגמא – עלייה לקומה העליונה במגדל אייפל למשפחה של 5 עלתה לנו 80 יורו שנה שעברה, עלייה למגדל תצפית במנהטן הייתה עוברת את ה-200$ לאותו הרכב (ויתרנו) – עדיין עשינו מספר אטרקציות יקרות במנהטן, מפלי הניאגרה ובכלל, פארק מים , 3 שייטים שונים (נפלאים), 2 רכבלים, לא מעט מוזיאונים (3 בחינם בזכות תוכנית ה ATSC Passport אבל גם כמה בתשלום) ועוד. גם המסעדות התייקרו מאד (וכאן באה לעזרנו העובדה שבכחצי מהלילות היה לנו מטבח אז שילבנו ארוחות שבישלנו בעצמנו עם מסעדות מעט יקרות ובין לבין גם אוכל מהיר יותר). מצד שני – הסופרים עדיין זולים יחסית לישראל, הטבע ברובו חינמי (גם כי נראה לי מטופש לשלם 100$ למשפחה לטיול במפל פרטי כשיש כל כך הרבה מפלים חינמים או בעלות של 10$ למשפחה), הדלק עדיין זול יחסית, וכמובן העובדה שהטיסות היו זולות וגם בתי המלון הוזמנו ברובם במחירי קורונה שמרו על טיול בתקציב שפוי (טיול באורך וקצב דומה במערב אירופה היה עולה כנראה 30% פחות, גם בשל ירידת ערך היורו…)

המסלול

יום אפס – טיסה ישירה לבוסטון, נחיתה בשעות הערב

ימים 1-4 – 4 ימים הוקדשו לבוסטון. במקור תיכננו יומיים וחצי, עם מעבר לטיסה ישירה זה עלה ל-3 ימים ועם שינוי ימי הטיסות הישירות נוסף יום רביעי

שורה תחתונה: עיר נפלאה להתחלת טיול – קצב איטי, אירופאי משהו. אפשר היה להסתדר עם עם שלושה ימים, היה מספיק בתוכניות גם ליום חמישי בעיר

לתיאור מפורט של ימי בוסטון:ֿ

חלק ראשון: תיכנון כללי, דירה ושאר עניינים טכניים + תיאור ימים 1-2

חלק שני: תיאור ימים 3+4, סיכום ומסקנות

בקצרה: ביום הראשון הרגוע הלכנו בעיקר בעקבות מסלול החרות (כולל ביקור מפתיע ונפלא ב State House), North End וגם באזור הנמל (ביקור חינמי במוזיאון האומנות IAC).

היום השני הוקדש למוזיאון המדע המצויין (כניסה חינמית דרך מנוי למוזיאון מדע בחיפה) ואז שעות אחר הצהריים-ערב (לאחר ארוחה מוצלחת בציזקייק פקטורי וביקור חובה בפריימאק) בשכונת בייקון היל כולל גיחה לפאב לCheers המפורסם.

היום השלישי הוקדש ברובו להרווארד כולל סיור מאורגן חינמי מטעם האוניברסיטה ומוזיאון הטבע המצויין עוד יותר ממוזיאון המדע (וגם הוא חינם בזכות מנוי מוזיאוני המדע), אחר הצהריים – קניות בדאונטאון

היום הרביעי הוקדש בעיקרו ל – Back Bay -ולקינוח סיימנו בהופעה של Blue Men Group (מומלץ בעיקר למטיילים עם ילדים לא דוברי אנגלית). בערב אספנו את הרכב והתארגנו ליציאה

ימים 5-6 ובוקרו של יום 7 הוקדשו לורמונט הנפלאה – כולל כביש 100 בחלקו הצפוני עם עצירות ארוכות ב Quechee ובוודסטוק הנפלאות, נסיעה בכביש 100, אזור Stowe בואכה סמוגלר נוץ, המדרחוב של ברלינגטון, יריד מקומי נפלא במחוז אדיסון ומסלולי הליכה למספר מפלים נפלאים. ללינה ישנו בעיירה Warren. היה נפלא ואם היה לי יום נוסף הייתי מוסיף אותו לורמונט.

כאן אפשר לקרוא בפירוט רב את חוויותינו בורמונט (כולל פרטים טכניים ועוד)

ימים 7-9 הוקדשו לפארק אדינרודאק כולל שני כבישי נוף (73 ו-30), לייק פלאסיד היפה (לידה ישנו לילה אחד) כולל מסלול הליכה מומלץ אל האגם ועלייה מפתיעה מאד לטובה אל המקפצות האולימפיות (שם זכינו לראות את הנבחרת האולימפית של ארה״ב מתאמנת),

מוזיאון אדינרודאק המפתיע לטובה (עדיף בעיני על מוזיאון שלבורן היחסית דומה לו) ויום מנוחה ב Old Forge עם רכבל בשביל הנוף ופארק מים מצויין (שהיה יכול להיות מוצלח עוד יותר אם היה קצת יותר חם). ליד Old Forge ישנו בקוטג׳ פרטי ענקי ומדוגם שזכה בקלות למקום הלינה הטוב ביותר בטיול ובמחיר טוב במיוחד

כאן אפשר לקרוא על חוויותינו באדינרודאק כולל פרטים טכניים על מקום הלינה ועוד

יום 10 הוקדש לשייט באלף האיים ולקניות הכרחיות באאוטלט בווטרלו

יום 11 ובוקרו של יום 12 הוקדשו למפלי הניאגרה – כולל בוקר אחד של קניות ב Fashion Mall, כ-4 שעות בצד האמריקאי של המפלים שבשיאן סיור מומלץ ביותר במערת הרוחות (Cave of the Wind) – מתחרה אמיתי לשייט, מעבר גבול (פקוק במיוחד), מיני גולף בצד הקנדי וובבוקר למחרת השייט ההכרחי גם בצד הקנדי (שם השייט יקר יותר בכ-20 דולר למשפחה, מצד שני המלון שלנו כלל חנייה חינם והיה במרחק הליכה מנקודת היציאה – ככה שמבחינתנו היה עדיף בהחלט) – שהיה גם אולי נקודת השיא בטיול הטבע לילדים

כאן אפשר לקרוא בפירוט על חוויותינו באלף האיים, מפלי הניאגרה המדהימים והקניות שביניהן ועוד פרטים טכניים

חציו השני של יום 12, יום 13 וחציו הראשון של יום 14 הוקדשו לאזור אגמי האצבעות. ביום 12 ביקרנו ב letchworth state park – ואפילו שהיינו רק שעתיים אחרי מפלי הניאגרה, המפלים בפארק הוציאו מאיתנו קריאות התפעלות – פנינה אמיתית – כדאי מאד עד חובה לנסות לשלב בדרך אל/מ מפלי הניאגרה, ולפי כמות המבקרים נדמה שהיא עדיין מבחינת סוד גם לאמריקאים, מה שרק מוסיף לקסם)

בשעות הערב הגענו לעיירה Hammondsport בה ישנו ל-2 לילות ב- BW הנפלא (המלון היחיד בטיול עם בריכה פעילה שהקטן מאד נהנה ממנה). ביום המלא באזור התחלנו בווטקינס גלן – עוד סטייט פארק יפהפה (אבל לפי כמות המבקרים מוכר בהרבה מזה של אתמול – מומלץ להתחיל את היום בביקור בפארק, לפני ההמונים)

ואז למוזיאון הזכוכית הנהדר בקורנינג שם בת זוגתי הכינה תכשיט וצפינו במספר הדגמות נפלאות כמו גם בתערוכות יפות מאד (גם המוזיאון הזה הוא חינם בתוכנית המוזיאונים). על איתקה ויתרנו בשל כנס משפחות סטודנטים מיוחד שם וגם כי היה נדמה שהמפלים שם יהיו יבשים. בבוקרו של יום 14 ביקרנו במוזאון Glenn H Curtiss Museum

על החוויות והחגיגות שלנו באגמי האצבעות אפשר לקרוא כאן

מנהטן ניו יורק – סופו של יום 14 + 3 ימים מלאים (4 לילות) – אין ספק שביקור ראשון המנהטן יש בו אפקט וואוו רציני – וראינו זאת על הילדים.

בערבו של יום 14 הלכנו לטיימס סקוור ולחנויות על רחוב ברוודווי ובעיקר ספגנו אווירה

רובו של יום 15 הוקדש לשדירה החמישית בין רחוב 36 (סמוך למלון שלנו) בואכה סנטרל פארק שם סיימנו את הטיול הרגלי – כולל גיחות לספרייה המקומית, לחנויות שונות ושוב המון אווירה. בערב, לאחר מנוחה במלון, הלכנו דרך הדסון פארק לרציף 83 שם לקחנו שייט של שעתיים לעת שקיעה – היה פשוט נפלא (לא זול אבל מצדיק כל פני) – התמונות היפות בטיול, מזג אוויר נפלא, אורות של שקיעה על פסל החירות…

יום 16 הוקדש לדאונטאון בואכה המלון שלנו – התחלנו בביקור מרגש מאד במוזיאון 9.11, משם קיצרנו דרך הסאבווי להליכה בסוהו ובגריניץ וילג׳ (כנראה השעות היחידות בטיול שהחום הכביד) עד שהגענו לסיבת הטיול ולפיצול היחידי כשאני והבת האמצעית הלכנו ל Friends Experience (שמבחינתה היה סיבת ושיא הטיול – לחובבי הסדרה בלבד כמובן) בעוד האחרים נשארו בחנות של הארי פוטר לחויית VR מוצלחת מאד מאד (במיוחד אבל לא רק לחובבי הארי פוטר).

יום מלא אחרון בטיול עסק בהשלמות קניות וחנויות (דיסני, מייסיס ועוד) ובאטרקציה היקרה ואחת הנפלאות בטיול – המיוזיקל Wicked – מומלץ מאד מאד (בעיני עדיף בהרבה על מלך האריות, מלבד אולי לילדים קטנים) – כדברי הגדולה – היה מושלם.

וכמו שפתחתי הביקור במנהטן זכה לשידרוג רציני בזכות המלון – חדר גדול לשישה (במונחי מנהטן) – Hyatt Place Midtown Soth על רחוב 36 סמוך לשדרה השישית, קומה גבוהה עם תצפית ישירה ונפלאה על האמפייר סטייט בלידינג, כולל ארוחת בוקר ברמה גבוהה מאד והכל בעלות של 240$ (הוזמן כאמור בימי הקורונה, בהמשך חדר זהה עלה כפול והחדר הפשוט בקומה נמוכה כ -50% יותר)

יום 18 הוקדש לטיסות (הנוחות מאד) לארץ – דרך לה גארדיה (ביקור ראשון שלי – חווית VIP לעומת נמלי התעופה הבינלאומים הגדולים), חזרה לבוסטון ואז לישראל

פירוט מלא של ימי מנהטן אפשר לקרוא כאן

5 מחשבות על “בין שתי ערים – בוסטון, ניו יורק ומה שביניהן – 2022 – מסלול וסיכום טיול

1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

היי שגב
    טיול נהדר, כרגיל.
    אנחנו השנה מעתיקים ממך שוב, והפעם את הטיול לקנדה מזרח.