חוצים את North Cascade אל מבט ראשון לאוקיינוס

יום שלושים ושבעה לטיול – כביש 20 –  North Cascade National Park

קמים בבוקר בווינטרופ החביבה ומתחילים את היום בחובות מאתמול – משחקים במיני גולף במלון וסיבוב קצר בעיירה, הפעם כשהחנויות פתוחות. התחושה היא שמחכה יום יחסית רגוע בפארק רגוע.

עוזבים את העיירה לקראת 10:00 בדרך לנקודת העצירה הראשונה בפארק – Washington Pass Overlook – טעימה ראשונה מהרי הקסקייד ויש סיבה להתלהב – נקודת תצפית מהממת.

20170731_110910

משם ממשיכים אל מסלול ההליכה היומי שלנו – אל Rainy Lake (בדרך עוצרים לשחק מעט בשלג, כן, 31 ביולי…) – מסלול הליכה קליל של כ-2 ק"מ בין עצים ענקיים ומפלונים קטנים אל אגם קרחוני יפהפה ומפל גדול שנופל אליו, ועוד כמה קטנים (בצרפת היו קוראים לזה קרקס קרחוני) – זהו אחד המסלולים הקלים בפארק שמציע גם לא מעט מסלולים מאתגרים יותר, אבל היום אנחנו באווירת ניחותא.

20170731_124554

לאחר עצירה ארוכה באגם, חוזרים לאוטו וממשיכים בכביש 20 החוצה את הפארק ויורד אט אט בגובה. עוצרים לתצפית רחוקה לאגם Ross ואז לתצפית ארוכה לאגם המדהים ביופיו – Diablo – כבר 37 ימים בטיול בהם ראינו כל כך הרבה אגמים, ועדיין אגם דיאבלו מוציא מאיתנו וואוו אמיתי.

20170731_150042

לאחר תצפית ארוכה על האגם, יורדים לכיוונו (ברכב) לראות את האגם מקרוב ואף לשחק מעט לצידו.

נקודת העצירה הבאה מדהימה כשלעצמה – הכביש על הסכר הענק הנושא את שם האגם (דיאבלו) ואל המפל המדהים שנוצר באמצעותו – המאיר את סיאטל – שווה שווה למרות הכביש הצר (הדו סיטרי) על הסכר

20170731_154608

מסיימים את כביש 20 ועוצרים במרכז המבקרים מצידו המערבי של הפארק (מצער שאין כל מרכז מצידו המזרחי, כנראה הפארק מייעד עצמו בעיקר למבקרים מסיאטל), כמובן כדי לקבל תגי ריינגר ג'וניור הכרחיים.

משם ממשיכים מערבה עד התממשקות עם כביש 5 החוצה את מערב ארה"ב מעלה-מטה, וממש בין רגע מגיעים לאמריקה אחרת – תעשייתית, צפופה, עמוסה – פקקי תנועה בכביש 5, צפיפות יחסית של ישובים, לא עוד השממה והמרחבים הפתוחים שהיינו בהם עד היום (ונחזור אליהם רק במרכז אורגון). הדואליות/סכיזופרניות של מדינת וושינגטון – טבע ופארקים מדהימים, אבל הדרכים ביניהם פחות מלהיבות מאלו של קולורדו ויוטה בוודאי וגם של מונטנה ואיידהו. מחירי מלונות זולים, דלק יקר ביותר. יישובים מבוססים ועשירים לצד מקומות מעט מוזנחים… טוב – כמו מרבית מדינות המערב.

מגיעים לעיירת היעד שלנו היום – בלינגהם, ראשית מתמקמים במלון – GuestHouse Inn Bellingham – מקום הלינה (שאינו אוהל) הזול ביותר בטיול – 65$ כולל ארוחת בוקר – המלון מפתיע לטובה, ייתכן בזכות זה שהוא חדש יחסית, מעניין לראות איך יישמר ותוחזק במשך הזמן כי נדמה שאין כמעט אנשי צוות.

אז אמנם בלינגהם היא העיר הראשונה אליה אנחנו נכנסים מאז סנטה פה, אבל לארוחת ערב מגיעים לרובע ההיסטורי של בלינגהם שעדיין שומר על רוח העיירה (שוב, כמו סנטה פה) – מאד נחמד, אווירה נינוחה וצעירה, פאבים, בתי קפה ובתים היסטורים – מומלץ.

לאחר מכן מגיעים ליעד של ארבעת הימים אחרונים – שקיעה לחופי האוקיינוס הפאסיפי – איזו פתיחה לחלק צפון מערב!

הערה: הקרוזים לאלסקה יוצאים מבלינגהם ולכן כנראה בלילות ללא קרוז למחרת המלונות נוטים להיות זולים, אולי זאת הסיבה למחיר המלון וגם לריבוי מקומות הבילוי בעיר

מילות סיכום

  • North Cascade מספק את הסחורה ויותר מכך, כאשר נקודות החובה בעיני הן התצפית לוושינגטון פאס וכמובן אגם דיאבלו.
  • מומלץ לשלב מסלול הליכה.
  • הרובע העתיק בבלינגהם מומלץ לשיטוט ערב

המשך הטיול: שדות שלג לנצח בהר בייקר ומעבר לקנדה

 

השאר תגובה