ניו יורק, ניו יורק…

כאמור בפוסט הכללי, כל הטיול תוכנן סביב העוגן של סיומו בניו יורק. זהו טיול משפחתי רביעי שלנו ליבשת צפון אמריקה אבל לילדים זהו ביקור ראשון בתפוח הגדול (או בעצם בכל עיר ענק אמריקאית). בפעמים הקודמות חששתי שניו יורק תהיה קשוחה מדי ומעייפת מדי לילדים, אבל החוויה הנפלאה של פריז שנה שעברה שינתה את דעתי – הילדים התבגרו והגיע זמן ניו יורק.

אז מה בתיכנון – 3.5 ימים, 4 לילות כאשר בבוקר האחרון טסים הביתה (דרך בוסטון)

ונתחיל בשורה התחתונה היה מעולה – אין ספק שמנהטן היא וואוו רציני לילדים – הנאה גדולה מההמולה, החנויות, החוויות… והכל התחיל ממקום הלינה המעולה שלנו – Hyatt Place New York Midtown South – חדר משפחתי (רשמית גם ל-6), בקומה גבוהה, חלון המשקיף ישירות לאפייר סטייט בילדינג שיגיד לנו לילה טוב לפני שנלך לישון, כל יום בצבע אורות אחר, ארוחת בוקר מעולה וכמובן – מיקום מושלם – הכל במחירי קורונה של 230$ ללילה (הילדים שמו לב ואמרו שיש לנו מלון של עשירים… המחיר הרגיל לאוגוסט הוא כמעט כפול)

תיכנון הימים:

ערב ההגעה – טעימות מטיימס סקוור והחנויות באזור

יום ראשון – יום היכרות רגלי מהמלון אל החנויות השוות בשדרה החישית בואכה סנטרל פארק, חזרה למנוחה במלון ובערב – הדסון פארק ושייט לילי סובב מנהטן לעת שקיעה

יום שני – דאונטאון – מתחילים במוזיאון 9-11 המרגש משם דרך סוהו והווילג׳ אל הפיצול היחיד בטיול לפי תחומי העניין – האמצעית ואני הלכנו ל Friends Experiense (שאפשר לומר שהיה הסיבה לכל הטיול) ושאר בני המשפחה עשו חווית VR מעולה בחנות הגדולה של הארי פוטר

יום שלישי – השלמות באזור המלון בואכה טיימס סקוור והצגה בברודווי – Wicked

יום רביעי – לוקחים את הבוקר באיזי לקראת הסעה לנמל תעופה לה גואארדיה משם טיסה קצרה לבוסטון ואז טיסה ישירה לארץ – אין ספק שלה גוארדייה היה נוח בהרבה מאחיו הגדולים, וכרגיל בטיול – דלתא היו מעולים

אז כתבתי כ״כ הרבה, הגיע זמן פרטים

סופו של יום 14 – טעימה ראשונה

כפי שתואר כאן, את חציו הראשון של יום 14 העברנו בהשלמות באגמי האצבעות ובאזור השעה 12:30 יוצאים לדרך הארוכה למנהטן, כאשר באמצע עושים עצירה קצרה בדאנקן דונאטס לחילוץ רגליים, שירותים והגשמת בקשה של הילדים (אבל ההפתעה בטובה ברשת היתה טוסט עם גבינה צהובה, פסטו ועגבניות מיובשות – אימצנו את המתכון גם לארץ). סך הכל הנסיעה עברה בקלות יחסית – הפקקים בשעות האחר הצהריים הוסיפו כחצי שעה בלבד (בואכה מנהרת לינקולן), כשככל שמתקרבים מד ההתרגשות עולה. נכנסים למנהטן כאשר היעד הראשון הוא המלון שלנו, שם בת הזוג, הילדים וכל המזוודות יורדים ואני ממשיך עוד קילומטר וחצי לתחנת ההחזרה של הרכב – הנסיעה במנהטן ממש מפתיעה לטובה יחסית לביקורים קודמים – עוצרים בקלות ליד המלון והנסיעה לתחנת ההחזרה כמו גם החזרת הרכב עוברים ממש בקלות, כאשר הדרך חזרה למלון לוקחת רבע שעה של הליכה בריאה

על המלון – אחד השיחוקים הגדולים: Hyatt Place New York Midtown South – מלון במיקום מעולה על רחוב 36 קרוב לשדרה השישית, שהוזמן כשמונה חודשים מראש במחירי קורונה – 240$ ללילה לחדר גדול לשישה, קומה גבוהה (18) עם נוף ישיר לאמפייר סטייט בילדינג ויותר חשוב – ארוחת בוקר מדוגמת (רק לציין שהיה תשלום מראש אבל גם ניתן לביטול והזחר מלא – דרך אתר Hotels).

קצת אחרי 19:00 מסיימים התארגנות במלון ויוצאים ברגל לכיוון טיימס סקוור – איך לא? ממש כיף לראות את המקום דרך העיניים של הילדים. אמנם, שלא כמו בביקור הראשון שלי בניו יורק לפני יותר מ-20 שנים, הם כבר ראו רבי קומות גדולים, אבל האורות של טיימס סקוור, התנועה, האנשים, הצבעוניות, ההמולה וכמובן – החנויות – מוציאות מההבנות וואוו גדול – אהבה ממבט ראשון, רק לא הצליחו להבין את הקטע של המוני האנשים היושבים בצפיפות במדרגות המפורסמות בכיכר ובקושי הסכימו לשבת שם לתמונה.

אז ראשית אוכלים במקום הקבוע שלי – במקדונלד המשקיף לכיכר (שנדמה לי זז ממקומו לבניין סמוך) – מסורת קבועה של בטיימס סקוור ואז יוצאים לשיטוט בין כמה מחנויות הדגל -דיסני סטור נסגר מוקדם אז יחכה ליום ראשון, מצד שני H&M וכמובן M&M פתוחות ובכל אחת נעצור זמן מכובד ונמלא שקיות (כל אחת מסוגה), צפינו גם בהופעת רחוב מאולתרת, עצרנו בדוכני מלכודות תיירים ובעיקר ספגנו אווירה ואז לאחר שלוש שעות חזרנו למלון (המרוחק כעשר דקות הליכה בלבד)

התחלה מעולה

יום 15 לטיול – הסיבוב הקלאסי והשייט המדהים

יום מושלם מחכה לנו היום, בעיני יום קלאסי לביקור ראשון במנהטן, לספיגת המהות הקצב המהיר של העיר (כשמחר נעבור לקצב אחר), ובזכות מיקום המלון – כמעט הכל ברגל. מזג האוויר היום ממשיך את המגמה הנעימה – כמובן יותר חם מהטיול הרכוב אבל באופן כללי נעים מאד (מחר יהיה היום החם היחיד בימי מנהטן וגם הוא לא נורא)

היום מחולק לשניים – עד שעות אחר הצהריים – סיבוב קלאסי בשדאה החמישית בואכה סנטרל פארק, ואז אחרי מנוחה – לכיוון הדסון פארק לשייט שקיעהסובב מנהטן – יום כיפי במיוחד ומומלץ ביותר, השייט היה האטרקציה היקרה של היום אבל היה שווה כל פרוטה (מה עוד שקופון דרך אתר Viator חסך לנו לא מעט)

וכרגיל נתחיל בהתחלה – קמים בבוקר, אוכלים ארוחה משביעה מאד במלון ואז יוצאים רגלית אל Bryant Park הסמוך למלון שם נראה שמתארגנים להופעות, משם עוברים דרך הספריה הציבורית שם מתמקדים בתערוכה של חפצים נדירים (ונהנים לראות את הבובות המקוריות על בסיסן נכתבו סיפורי פו הדוב, דף מילות שירים של בוב דילן ועוד ועוד – הכל חינמי, מהיר וידידותי),

ואז ממשיכים לגרנד סנטרל

ולתצפית על מגדל מטלייף (מיועד לחובבי מארוול – על בסיסו עוצב מגדל סטארק), משם חוזרים לשדרה החמישית ועוצרים בלא מעט חנויות – כל אחת לקהל יעד שונה כך שכולם מוצאים את מבוקשם – בין חנויות בגדים לבנות, NBA בשבילי וחנות הצעצועים המיתולוגית של שווארץ לכולם (ששינתה מיקום וכעת היא במגדל רוקפלר), כמו גם Barnes & Nobles שגם משם יצאנו עם שלל לא קטן, חנות הדגל של לגו שם בעיקר סימנו מה אנחנו רוצים (ונקנה מחר בחנות אחרת) עד שמגיעים לחנות הדגל של אפל הסמוכה לסנטרל פארק שם אנחנו עושים הפוגת אכילה קלילה ומחייבת של נקניקיות ופרצעל מהעגלות השונות

וכמובן יוצאים להליכה קצרה בסנטרל פארק – קצרה כי הרגלים עייפות, ואז מתחילים את הדרך חזרה למלון דרך השדרה השישית.

למלון מגיעים קצת לפני 16:00 ונחים לכשעה, אז יוצאים – שוב ברגל – הפעם לכיוון הדסון יארדס כשבדרך עוצרים לאכול בסאבווי (לבקשת הילדים לפקוד כל רשת מוכרת פעם אחת, והאמצעית כמובן מזמינה את הסנדוויץ האהוב על ג׳ואי)

בהדסון יארדס עוצרים לכמה דקות ליד ומתחם לבניין המטורלל העונה לשם וסל Vessel לתמונות הכרחיות

ואז ממשיכים ליעד העיקרי – פיאר 83 – שם מוזמן לנו שייט של חברת Circle Line – שייט שקיעה של שעתיים – עלותו הכוללת לנו היא קצת פחות מ-180$ – אבל בעיני התצפיות השונות ממנו שוות יותר מאלו של מגדלי התצפית היקרים בהרבה – ובכלל חוויה נהדרת (בה גם אפשר להנות בישיבה) – נהדרת לעיינים, למצלמה ואפילו לאזניים (עם הסברים באווירה קלילה). לעומת שייט מסוגים שונים לפסל החירות – את השייט שיורד בפסל ואליס איילנד אני ואשתי כבר עשינו (והאמת זמני ההמתנה בו זכורים בתיסכול), יש גם את השייט החינמי – אבל מדובר בחוויה אחרת ממה שאנחנו עשינו – שייט שעשה סיבוב ארוך סביב מנהטן, משני צידי ההדסון כולל כמובן גשר ברוקלין ועוד…

השייט מסתיים ב 21:00 ולמרות שבהלוך עשינו את הדרך ברגל הפעם חיפשתי דרך קלה יותר – אז מזמינים אובר (שעולה ממש טיפה יותר מחמישה כרטיסי אוטובוס, אין קו מטרו נוח) חזרה למלון – שם משלימים תצפיות מהלונג׳ של המלון בקומה 26 (והאמת מהחדר שלנו בקומה 18 התצפיות כבר נפלאות)

יום מושלם כבר אמרנו?

יום 16 לטיול – לדאונטארון ובחזרה

כאמור היום זה טיול בקצב אחר – במנהטן קצת שונה מאתמול.

היעד הראשון שלנו הוא National September 11 Memorial & Museum לשם הזמנתי מראש כרטיס משפחתי ל- 10:00 בבוקר (מחיר כולל 77$) שחוסך המתנות לרכישה. כמובן שכשהולכים למקום כזה יש תהייה אם הילדים יתחברו, אבל אחרי החוויה המדהימה במוזיאון השלום בקאאן ובכלל בחופי הנחיתה בנורמנדי שנה שעברה, החששות פחות משמעותיים, ובכל מקרה – הטיול צריך לכולל יעדים גם למבוגרים בחבורה. בשורה תחתונה – מרגש מאד – גם לילדים (במיוחד הבכורה) – המוזיאון עצמו בנוי נפלא, נוח ביותר לניווט וכולל המון מיצגים אותנטים שמעבירים את התחושה, אבל בלי להגזים, בלי כל קיטש או יפיוף – מאד מומלץ

סך הכל נהיה במוזיאון וסביבתו כשלוש שעות ומשם נלך דרך World Trade Center Transportation Hub – Oculus – השווה הגעה מיוחדת וניקח מטרו לכיוון סוהו.

במקור תוכננה לעכשיו הליכה נינוחה דרך סוהו והוילג׳ בואכה רחוב 23 שם מחכות לנו האטרקציות הבאות שהוזמנו מראש – וכאן יש להודות – אם אין באמת מתחרים לאפטאון סובב השדרה החמישית, הרי כשמגיעים לרחובות קטנים, לחנויות בוטיק, חנויות פופ קלטור וכד – בוסטון כנראה לוקחת. לא שסבלנו – ממש לא – נהננו מחנות ייעודית של קומברס, מהבניין שמצולם בחברים

ממקום קטן של אוכל חצי אורגני ואז מפיצריה מקומית מדהימה (רובן מדהימות האמת כל עוד מתרחקים ממלכודות התיירים), מסיפור מצחיק על Hess Triangle, הצטננו מהחום בסטארבאקס וחנות לגו נוספת – שגם שם רכשנו כמה פריטים ואז הגענו ליעדי הערב.

ראשית לחנות המטריפה של הארי פוטר שם 3 מאיתנו יהנו גם חווית VR מוזמנת מראש בהוגוורת בעוד שניים מאיתנו (אני והאמצעית) הולכים לקיים הבטחה בת שנה שהיתה המניע הראשוני לטיול – Friends Experience – פיצול יחיד בטיול שיצא מושלם – הגדולה חובבת רצינית של הארי פוטר, הקטן חובב VR והאמצעית אם זה לא ברור כבר ראתה 5 סיבובים של כל עונות חברים (כשאני גם חוטא בצפיה מרובה) – וכל אחד נהנה מאד כך שהפיצול יצא מושלם (וחסכוני – כל אתר לא זול, שום אטרקציה בניו יורק לא זולה או קרובה להיות זולה). כולם יצאו מרוצים עד הגג.

לקראת 21:00 הסתיים עוד יום ארוך במנהטן – עוד יום מוצלח ביותר – נראה לי שהחיסרון העיקרי היה שלא היתה המנוחה בת השעה במלון – החלפנו זאת בסטארבאקס, רק שהחלק המתסכל היה למצוא סניף שבאמת פתח – מצוקת העובדים (כנראה) גרמה לכך שלשעברנו 3 סניפי סטארבקס סגורים עד שמצאנו אחד פתוח.

יום 17 לטיול – השלמות ומחזמר מדהים

יום אחרון לטיול – והעייפות מדברת, מראש כיוונתי את היום להיות רגוע – קמים יותר מאוחר מהרגיל, מתחילים לארגן מזוודות – לראות שכל הקניות יכנסו, הולכים יחסית מאוחר לארוחת בוקר (היום שבת אז חדר האוכל פתוח עד מאוחר) ואז יוצאים ברגל – ראשית למייסי הממש סמוכה למלון ואז שוב לטיימס סקוור בואכה ברודווי – להשלמת אווירה, לחנות של דיסני שהיתה סגורה ביום רביעי, לחנות של הרשי, כאשר לקראת 14:00 מגיעים ליעד המרכזי של היום Gershwin Theatre שם יש לנו כרטיסים להצגת צהריים למחזמר Wicked. מחקר גדול עשיתי לגבי מחזמר נבחר – החשודים המיידים נפסלו – במלך האריות אני ואשתי היינו, באלאדין אשתי והגדולה היו בטיול בת מצווה בלונדון – אז הלכנו ללהיט הבא לכל המשפחה – Wicked – כרטיסים הוזמנו כחצי שנה מראש במקום האהוב עלי – באמצע השורה הראשונה ביציע – מה שנותן נקודת תצפית מעולה בלי אף אחד גבוה שיסתיר לילדים – ונקדים ונאמר – היה מושלם – כולם נהננו מאד – הצגה ברמה הכי גבוהה (בעיני הרבה יותר מוצלחת ממלך האריות כולל לילדים) – הקטן ביקש בהתחלה הסברים אבל גם הוא נשבה במוסיקה, תלבושות הסיפור היחסית ברור ובאפקטים – הגדולות כבר הסתדרו לחלוטין גם עם האנגלית

מומלץ ביותר למבוגרים ובני נוער, ובעיני גם לילדים מכיל 8 ומעלה

ההצגה מסיימת, והאמת גם הטיול – עוצרים לאכול בעוד רשת ידועה Shake Shack (היה טעים מאד) ואז דרך עוד עצירות אווירה גונבים עוד קצת זמן בעיר בדרכנו למלון אליו נגיע מוקדם יחסית – ב 19:00 להשלמת אריזות… חשבנו שאולי נצא לסיבוב לילי אבל העדפנו לקחת ערב אחרון רגוע בחדר

אפילוג – החזרה הביתה

הטיסה לארץ יוצאת ב13:00 מלה גוארדיה – אל בוסטון ומשם טיסת ערב ישירה לישראל. הזמנו מראש הסעה של כרמל מהמלון באזור 09:30 (אפשר בדיעבד היה לצאת גם אחרי – לה גואררדיה הוא נמל תעופה קטן, הכל היה זריז כמעט כמו VIP) ככה שהיה לנו זמן גם לארוחת בוקר נינוחה ולפרידה האחרונה מהמלון המוצלח מהעיר המיוחדת.

היה טיול מוצלח ביותר – מסקנות בדיעבד יפורטו בהמשך בפוסט מיוחד אבל לגבי ניו יורק עצה – בעיני טוב שהסתפקתי בשלושה וקצת ימי טיול בעיר – חוויה מרתקת, שיא הטיול לילדים ללא ספק, אבל גם מעייפת הרבה יותר מטיול טבע (שנה שעברה פיצלנו את ימי פאריז לתחילת וסוף הטיול מה שהוכיח את עצמו, אבל אז זה היה טיול מעגלי). מיקום המלון שמאפשר מנוחה באמצע היום, הגעה מהירה ליעדים הראשונים (וחזרה קלה בסוף היום) וגם העובדה שהיתה ארוחת בוקר הרבה מעל הממוצע במלונות רשת – כל אלו הקלו מאד על העומס. רובו של הטיול התמקד באפטאון – כי בעיני זאת החוויה הראשונה הייחודית של העיר