Maroon Bells ואזור אספן – חוזרים לדרכים

יום שישי לטיול – חזרה לדרכים – אל Maroon Bells

הבוקר שוב יוצאים לדרכים, אל הסיבוב הגדול דרך 4 המדינות (קולורדו, ניו מקסיקו, אריזונה, יוטה), כאשר העיר הבאה שנגיע אליה היא סנטה פה בעוד כשבוע, והעיר הגדולה הבאה שנגיע אליה תהיה אי שם עוד חודש וקצת

כאמור בפוסט הקודם – במקור תיכננו לבוקר את Red Rocks Park and Amphitheater, אך מכיוון שהיינו שם לפני יומיים, נפתחו בפנינו אפשרויות חדשות, ועל כן בחרנו לשנות את מסלול הנסיעה – במקום דרך I-70 בו כבר נסענו פעמיים, ניסע דרך כבישים משניים – route 285 העובר בעיירות קטנות, כאשר כנקודת עצירה 'עלה מהספסל' מקום בשם South Park City Museum בעיירה Fairplay.

איזו מציאה/שיחוק! הגדולה תדבר על המקום במשך שבועות, ולמעשה עד שנגיע לילוסטון יהיה בעיניה המקום המהנה ביותר בטיול!

אז מה זה בעצם? מדובר בפארק כורים משוחזר/משומר – פשוט שיחזור של כפר שלם הכולל בערך 40 מבנים שונים ביניהם בתי מגורים, בית ספר, תחנת משא המשחזרת איך העבירו סחורה מהמכרה לתחנת רכבת, רכבת, דואר, בנק ועוד – חלקם שומרו כפי שהיו אי שם במאה ה-19 וחלקם משמשים כמוזיאון קטן. אגב – בית הספר מרגיש לחלוטין כמו בית קטן בערבה. הכל בטוב טעם ולרוב בגישת ה Hands On שהיא פשוט הכרחית לטיול עם ילדים. והעלות סבירה בהחלט (מעט פחות מ-30$ למשפחה כולל קופון שנמצא באתר)

היינו במקום כשעתיים ויותר ואז, אחרי ארוחת צהריים מאולתרת מהסופר, המשכנו בדרכנו אל נקודת העמירה הבאה – Independence Pass המומלץ – הנוף אל הפס וממנו היו יפים לא פחות מהפס עצמו, שם היה קרררר מאד (ולילדים כנראה מדי). שוב שיחקנו בשלג בתחושה (החלוטין שגויה) שזאת כנראה הפעם האחרונה של שלג בטיול הרי לא נגיע שוב לגבהים האלו (מעל 12K רגל) וחודש יולי בפתח (לא ידענו כמה טעינו, כמה שלג נראה אפילו בחודש אוגוסט… Stay Tuned)

20170630_15032720170630_144623

משם המשכנו אל המנה העיקרית שלנו להיום  Maroon Bells הסמוכה לאספן ויותר חשוב ל- Snowmass Village שם נישן הלילה. בכוונה כיוונו הגעה לאתר לאזור השעה 17:00 כדי שיתאפשר לנו להיכנס עם הרכב (מוקדם יותר הכרחי לקחת שאטל שיעלה כ-40$ למשפחה ובעיקר גם מסרבל). הגענו למקום באזור 16:40 ומיד נתנו לנו להיכנס (חינם עם ה National Parks Pass), כאשר ניצלנו את השקיעה המאוחרת ואת העובדה שמקום הלינה קרוב לבילוי של כשעתיים סביב האגם

20170630_17110320170630_171010

SAMSUNG CSC
מרון בל

אז מה עשינו שם? הלכנו סביב האגם (מהצד השני היתה השתקפות יפה) אל מפלים קרובים ואפילו זכינו לצפות בבונה (Beaver) בפעולה.

מקום נפלא, יפהפה, אפשר להבין מדוע הוא אחד מנקודות הצילום הפופולריות ביותר בקולורדו, כנראה צריך להגיע לשם גם בסתיו לצפייה ב Fall Foliage

בשעה יחסית מאוחרת דילגנו על אספן אל מקום הלינה שלנו – Laurelwood Condominiums שב- Snowmass Village (מרחק 10 דקות נסיעה מאספן) – לא פשוט היה למצוא מקום לינה במחיר סביר באזור זה, אבל תפסנו מבצע אמיתי כאשר במקום המחיר הרגיל של מעל 200$ קיבלנו דירה בת שני חדרי לינה ומטבח מצויד באזור 130$ – מדובר בדירות נופש שמיועדות כנראה בעיקר לחורף, לעונת הסקי, ולכן יש סיכוי לא רע לתפוס בהן מבצעי קיץ. בשל ההגעה בשעה מאוחרת קנינו פיצה וסלט ב Takeaway כאשר במטבח המפנק של הדירה נשתמש מחר לארוחת בוקר עשירה.

יום שביעי לטיול – Aspen

היעד היום הוא העיירה אספן בה יש היום גם שוק איכרים (ימי שבת) אבל לפני ביקור בעיירה צריך לשלם חובנו לטבע ולכן נסענו עוד כ-10 מייל מעבר לעיירה לטיול באזור ה Grotos ולמסלול אל מערות הקרח שם. מיד נאמר – אלו לא מערות קרח כדוגמת אלו באוסטריה אלא מערות קטנות בהן כשהגענו עוד היה קרח אשר סביר שנעלם בימים הבאים, אבל יופי המערות נובע מהקירות שלהן שעוצבו על ידי הקרח ולכן מומלץ בלי קשר לתאריך ההגעה.

לאחר כשעתיים במקום, במערות ובאשדות, חזרנו לעיירה אספן היפה עד מאד – התחלנו בשוק האיכרים שם הצטננו בגלידה מצויינת וטעמנו גרנולה אורגנית, המשכנו אל מוזיאון האמנות המקומי החינמי (אמנות מודרנית) ואולי הכי כיף לילדים – השתעשענו והתרטבנו במזרקות בכיכר/מדרחוב, שם מתנדבת מקומית ניפחה בלונים לילדים כדי שישתעשעו בהם עם המים – פשוט כיף אמיתי!

לאחר סיבוב נוסף בעיירה בין גלריות מיוחדות סיימנו בביקור בספרייה המקומית שהיתה להיט נוסף בשביל הילדים, לאו דווקא הספרים אלא דווקא אזור המשחקים – משחקי רכבת מעץ מהעשירים שראינו. בכלל – העושר של העיירה בלט בספרייה המושקעת (החינמית כמובן) והיה ממש קשה לגרור את הילדים החוצה.

לאחר שיצאנו מהספריה חזרנו לאוטו שחנה בחנין הציבורי של העיר (בקרבת מרכז המבקרים),אשר בסופי שבוע הוא חינמי (מוטיב חוזר בעיירה העשירה עד מאד ומרובת התיירים) ומשם יצאנו לדרך ארוכה לכיוון מונטרוז שם נלון הלילה. נסיעה ארוכה אבל יפה עד מאד ועולה התהייה – היש בקולורדו דרכים שאינן נופיות, היש כבישים שאינם עוברים דרך פס כזה או אחר? (בכלל – הקסם של קולורדו הוא מהדרכים הצדדיות האלו, מהעיירות בקטנות לצידיהן ולא רק מהפארקים הלאומיים). לארוחת ערב עצרנו באמצע הדרך (כדי לשבור אותה) בדיינר דרכים קלאסי מהסרטים (אך ממש לא מתוייר כי היה הרחק מאזור תיירותי) בשם Snow Dogs (אל דאגה – לא חייבים נקניקיות – יש גם המבורגרים מצויינים)

לאחר עוד כמעט שעה נסיעה הגענו למונטרוז אל ה Super 8 בעיירה שמשום מה זכה לציונים מעולים. בעיני היה לא מוצלח, מה שהביא לביטול Super 8 בהמשך הטיול (דווקא מלונות אחרים מרשת האם Wyndham Hotel Group היו מוצלחים מאד, ואפילו יותר זולים…)

הערות לסיום:

• מומלץ למלא דלק יחסית קרוב לדנבר, כפי שלשימחתנו עשינו – תגלו פער של יותר מחצי דולר לגלון יחסית לאספן
  • מי שמתכוון לעשות מסלול ארוך במרון בל עדיף שישתמש בשאטל (בבוקר אוסרים על כניסת מכוניות כשהחניון מתמלא באזור השעה 08:00 ולא ב- 09:00 כפי שבחלק מהמקומות מפורסם). מי שמסתפק בהליכה סביב האגם והמפלים הסמוכים, לדעתי עדיף לבקר בשעת הערב שהיא מצויינת גם מהבחינה שההמונים עזבו את המקום
  • אספן יפיפיה ומומלצת לבילוי יומי, בוודאי בשבת, בזמן שוק האיכרים. ללינה בקיץ שווה כמונו לעקוב אחר מבצעים באזור snowmass הסמוכה