הרפתקאות בפירנאים ב' – בסימן אטרקציות טבע

יום 4 לטיול – סוף סוף רפטינג

היום סוף סוף נצא (בהרכב משפחתי) לרפטינג אמיתי. עד היום הילדים הסתפקו ב- 'רפטינג' על הירדן כשאיכשהו בכל טיול קודם בחו"ל כשהיתה האופציה זה לא הסתדר. הפעם הזמנו כבר מישראל רפטינג של חצי יום מהחברה: Rufting Catalunya שקיבלה את הציונים והביקורות הכי טובות, ונאמר מיד – לחלוטין בצדק. אפילו שזאת הפעם הראשונה לילדים בחרנו בשייט הרגיל ולא המכוון לילדים, וזאת כיוון שהילדים עומדים סוף סוף במגבלת הגיל (לפחות בני עשר), וגם השעה נוחה יותר. מדובר בפעילות ברוטו של 4 שעות (10:00 עד 14:00) ונטו כשעתיים וחצי במים – 18 ק"מ של שייט – שזה יחסית די הרבה, והמחיר גם הוא מאד אטרקטיבי יחסית (45$ למבוגר, 35$ לילדים-נערים). כל האירגון מסביב גם היה מעולה – הציוד, ההסברים, המדריך דובר האנגלית – התחבר מעולה לילדים והוסיף המון עניין ברגעים הרגועים. מאד מאד מומלץ

אז קמים בבוקר, ואחרי ארוחת בוקר במלון, נוסעים פחות מעשר דקות לנקודת האיסוף בעיירה סורט – שם שמים את הציוד שלנו בלוקרים, עולים על החליפות, נפגשים עם המדריך. לנו תהיה סירה פרטית (רק של 5 + מדריך) כנראה כי אנחנו הקבוצה היחידה דוברת אנגלית (כבר אמרנו שמרבית התיירות כאן היא תיירות פנים?) – שזה היה גם מעולה. עשרים דקות באוטובוס ומוכנים ליציאה (גישה מאד נוחה לנהר, בלי צורך למסע עם הסירה). השייט מתחיל רגוע ומנצלים את הזמן להדרכות וניסוי כלים – כולם קדימה, אחורה ועוד… עד שמתחיל הקטע הממש מעניין – ואז ראפיד רודף ראפיד אחר – וכולם כ"כ נהנים (ומרגישים ביטחון מלא בזכות המדריך). בשתי נקודות קופצים למים ובנקודה אחרת הבנות אוזרות אומץ וקופצות מהגשר למים (ואוו – כל הכבוד).

הרפטינג מסתיים ממש לקראת 14:00 וממש קרוב לנקודת המפגש (שוב אין צורך במסע) – עולים על בגדים, מזמינים תמונות שיגיעו אלינו במייל (שוב – מחיר סביר ביותר לעשרות תמונות באיכות מעולה) ונפרדים לשלום.

חוזרים למלון – הבנות רוצות להתאושש, אז אם כבר במלון ואם כבר רטובים – הולכים לבריכה (בתוכנית הטיול מסומן אחר צהרים חופשי)

אחרי כשעתיים, הבנות הגדולות בוחרות לנוח בחדר למלון ואנחנו עם הקטן נוסעים לסיבוב בעיירה אספוט בה היינו אתמול רק בשביל לקחת את המונית, כשבדרך גם עוצרים לתצפית על סכר שווה

מסתובבים בעיירה כשעה חביבה וחוזרים למלון להתארגן לקראת ארוחת ערב אחרונה

היה מושלם, הרפטינג ייחשב כאחד משיאי הטיול, חוויה שנחזור עליה שוב (ושוב)

מודעות פרסומת

יום 5 לטיול – עוצרים בעמק אראן בדרך לצרפת

קמים בבוקר לארוחת בוקר אחרונה במלון המוצלח שלנו (מלון ויקטור), אורזים, מתארגנים ויוצאים לדרך. בתוכנית להיום – עצירת טבע בעמק אראן (כאמור היומיים האחרונים – אספוט, סורט ומה שביניהן שייכות לעמק Aneu), מעבר לפירנאים בצרפת כשהמוקד היום הוא פארק חבלים בפארק Chloro'fil הקרוב מאד לעיירה לורד (Lourdes) בה נישן בשלושת הלילות הבאים.

הדרך בואכה עמק אראן מאד יפה

למקטעים עולים מעל, מתחת ובתוך העננים, ובכלל מרגישים התקררות והתעננות ככל שנוסעים (ומצפינים).

תחנת העצירה שלנו היא Antiga de lin – שם אנחנו מייעדים מסלול הליכה קליל יחסית שנעזר ברכבת תיירותית.

פרטים: בשל עומס הכביש הפנימי בפארק סגור לתנועה – אפשר ברגל או לקחת רכבת תיירותית שעולה את הדרך – יוצאת מה Interpetation Center ולוקחת עד הבקתה באנטיגה דה לין עם תחנה באמצע במפל היפהפה Uelhs deth Joeu, עלות הנסיעה סמלית – 2 יורו לאדם לכיוון, יורד בודד לילד.

אז לוקחים את הרכבת עד לתחנה השנייה/האחרונה באנטיגה, מתחילים במסלול צדדי של 10 דקות למפל נוסף ואז יוצאים למסלול 'הארוך' לכיוון המפלים המפורסמים.

הערה: יש שני מסלולים למפל שניהם מסומנים כאותו זמן הליכה – קחו את המסלול הארוך יותר כי בו מגיעים למפלים מלמעלה (חוסכים עלייה)

המסלול עצמו חביב – בטח ביחס לאפס מאמץ שנדרש – כקילומטר וחצי מישורים עד המדרגות שיורדות למפל – הנוף אל ההרים גם הוא יפה (אבל פחות ממה שראינו בשלושת הימים האחרונים או נראה בימים הקרובים) – אולי המילה 'פסטורלי' מתאימה הרבה יותר (בהחלט מקום מעולה לפיקניק או עם ילדים קטנים).

מצד שני המפל Uelhs deth Joeu פשוט מקסים מכל כיוון ובהחלט מצדיק לבדו את העצירה.

מהמפל שתי דקות הליכה ומגיעים לתחנה האמצעית של הרכבת איתה חוזרים לחניון

מודעות פרסומת

אוכלים, מתארגנים ויוצאים לנסיעה ארוכה של כשעתיים, בעיקר אגב בכבישים מהירים, אל ובצרפת לכיוון העיירה לורד, ומשם אל פארק החבלים Cholorofil – שאגב הוא הרבה יותר מכך וכולל גם טיולי רפטינג, קניונינג ועוד, והכל נראה ברמה גבוהה. לפארק הגענו לקראת 16:00 וזה מצויין כי הוא פתוח עד 19:00.במהלך הדרך אגב ירד גשם, לעתים שוטף, אבל לשמחתנו פסק לחלוטין (אם בכלל ירד) באזור פארק החבלים. היתרון הגדול של הפארק הוא כמות מרובה מאד של מסלולים ברמות שונות וכולל 4 מסלולים מיועדים לילדים ברמה הולכת וגוברת כשהקשה מתקרב לרמה של המסלולים הקלים של הבוגרים.

זהו פארק חבלים מושלם לילדים שזהו הפארק הראשון שלהם – וככה היה עם הקטן שלנו, שהוא כבר לא כ"כ קטן, אבל עד היום היה לו מחסום מפארקי חבלים (גם כי המסלולים הקלים היו קשים) וכאן ממסלול למסלול צבר ביטחון ואחרי שהשלים 4 מסלולי ילדים (כולל אומגות והכל, אבל בגובה שיחסית קל לעזור מלמטה) עבר למסלולים של גדולים ורק הצטער שבשנים קודמות הוא ויתר…

הגיעה השעה 19:00 ועשינו דרכנו לדירה שכאמור ממוקמת בלורד – תהיתי לגבי מיקום לדירה ובסופו של דבר בחרתי בעיר הגדולה בשל המיקום הנוח לכל האטרקציות (היום ובימים הקרובים), גודל הדירה – מיטה לכל ילד, ציונים מעולים, מזגן (שבסופו של דבר לא היה בו צורך), המחיר (כ-150 יורו ללילה) והנוחות – מבחינת הילדים זו היתה הדירה הטובה ביותר. מבחינתי גם הייתה הצלחה גדולה, ואם מישהו מעדיף עיירה קטנה, בדיעבד, העיירה האחרת היחידה שהייתי מחפש בה דירות היא קוטרט – Cauterets.

שם הדירה: Appartement Le Solea 100m2 climatisé parking proche Sanctuaires

מודעות פרסומת

זהו, הסתיימו יומיים נוספים בפירנאים, בפרק האחרון מצפים לנו יומיים של מסלולי הליכה נפלאים נוספים – הפעם בפירנאים הצרפתים

מחשבה אחת על “הרפתקאות בפירנאים ב' – בסימן אטרקציות טבע

  1. פינגבאק: הפירנאים וחבל הבאסקים – קיץ 2023 – על טיולים ומה שביניהם

השאר תגובה