ימי בוסטון – חלק שני

יום שלישי לטיול – הארווארד ועוד

מזג אוויר – עדיין בגל החום, אבל כבר מעבר לשיא

בהארווארד יצא לי לבקר כשהייתי סטודנט תואר ראשון (בתל אביב) והרושם שהאוניברסיטה ובכלל קיימברידג׳ השאירו עלי היה רב, אז ברור שנדרש ביקור משפחתי.

חפירות באינטרנט גילו שיש סיורים חינמים מטעם האוניברסיטה שצריך להרשם אליהם מראש (מתפרסמים כל יום שישי לשבוע הקרוב) – אז נרשמנו לביקור בשעה הראשונה של היום 10:00 (כשעדיין נעים), מה שהיה מוצלח מאד – הערך במוסף של מדריך שהוא סטודנט באוניברסיטה היה רב וכלל מספר סיפורים משעשעשים (על הווי החיים באוניברסיטה, על קורסים ביזארים כמו הכנת גלידה כמו גם סיפורים היסטוריים) – הסיור הוא של כשעה ומומלץ מאד להרשם אליו (יש לא מעט סיורים פרטיים יקרים מאד, זה כאמור חינמי באמת – אפילו לא מבוסס טיפים). הרישום דרך אתר האוניברסיטה

לאחר סיום הסיור מילאתי הבטחה לבת הבכורה והלכנו לחנות הספרים הנפלאה Harvard Book Store (אגב – מסיכות חובה להכנס לחנות) – יצאנו עם מלאי מכובד של ספרים מסוגים שונים (דינוזאורים לקטן, חידות גאומטריות לבת הזוג ופרוזה לגדולה ולי)

בכלל כל האזור סביב Harvard Sq נפלא להסתובבות (אבל יש לציין שבמהלך שנת הלימודים הכל היה תוסס יותר). עצרנו לדונאטס נפלאים במאפייה מקומית (עם הלהיט לימי הקיץ – דונאט סנדוויץ ממולא בגלידה, יאמי)

משם המשכנו ליעד המרכזי להיום – מוזיאון הטבע של הארווארד (שוב כניסה חינם למינויים למוזיאוני מדע המשתתפים בתןכנית ASTC Passport) -מוזיאון פשוט נפלא – מהטובים לסוגו (כולל לעומת מוזיאון המדע שהיינו בו אתמול ואפילו לעומת מוזיאוני היסטוריה של הטבע בניו יורק וערים אחרות) – יתרונו במיוחדות שלו ובנגישות שמאפשרת ביקור ממצא בכ-3 שעות. שיאי הביקור היו – כמובן תערוכת הפרחים מזכוכית (בת הזוג), תערוכת הגבישים/אבנים (הבכורה) ואזור הדינוזאורים (לקטן – שהיה פיצוי מושלם על אתמול). הכניסה כוללת גם מוזיאון האנתרופולוגיה החביב.

באזור 15:00 סיימנו את הביקור במוזיאון ובקיימברידג׳ בכלל ועשינו דרכנו חזרה לדאונטאון (Downtown Crossing) להסתובבות של כשעתיים בין החנויות הגדולות במרכז העיר (קצת יותר קטנות מאלו של ניו יורק, הרבה יותר נגישות מבחינת עומס מבקרים)

באזור 17:00 עשינו דרכנו חזרה לכיוון הדירה, כשבדרך, בהתאם לדרישת הילדים, עצרנו לארוחת ערב בבורגר קינג (בדרך כלל אנחנו נמנעים בטיולים ממסעדות אוכל מהיר אבל הילדים ביקשו אמריקה). אל הדירה הגענו באזור 18:30 לעוד סבב משחקים ב NBA Jam (ולהשלמות של חובות לימודיים של הגדולה)

יום רביעי ואחרון בבוסטון

היiם פנינו לשכונת Back Bay היוקרתית

מתחילים את היום ב Copley Center – לביקור בכנסיית טריניטי – הספרייה העירונית עדיין סגורה אז נגיע אליה בהמשך היום, עוצרים בסופר מקומי לקניית פירות ואז מגיעים ל Mapparium- מין מוזיאון קטן עם מיצג אחד – גלובוס ענקי (גובה 3 קומות) הממפה את העולם בשנת היצירה – 1935 – רואים את הגלובוס מפנים כולל מיצג אורקולי קצר – חביב (אבל רק בגלל שזה בדרך וגם זול מאד) – אסור לצלם את הגלובוס עצמו אז תמונות אין

משם ממשיכים לרחוב הקניות Newbury כשהתחנה הראשונה היא Newbury Comics – הפעם הסניף הגדול – וגם כאן נצא עם שלל לא קטן (Pop של Stranger Things, ספרי קומיקס של מארוואל ועוד) – אחרי ביקור ארוך ממשיכים לאורכו של הרחוב כולל עצירות בחנויות ידועות (נייקי וכמובן H & M) וחנויות קטנות ייעודיות (הארי פוטר), עוצרים בדרך גם לגלידה, וכמובן גם בספרייה הציבורית המהממת

כשרעבים מחפשים מקום לאכול בקרבת בוסטון קומונס (ועוצרים במסעדה מעין יוונית מוצלחת מאד ויחסית זולה) ואז עושים דרכנו ל main Event של היום – ההופעה של Blue Man Group – חביב מאד עד שטותניקי אבל יש לציין שגם ילדותי משהו (ככה שאני מעט אמביוולנטי אבל למטיילים עם ילדים קטנים או פחות חזקים באנגלית מהווה אופציה טובה)

ככה השעה מגיעה ל 19:00 וחוזרים לדירה – בת הזוג מכינה ארוחת שאריות ממצרכים שקנינו בימים האחרונים (מחר בבוקר עוזבים את הדירה) ומתפעלת כביסה (יש בקומת המרתף) בעוד אני הולך להביא את הרכב השכור – משעשע שסוכנות הרכב של אויס נמצאת 7 דקות הליכה מהדירה אבל החזרה ברכב לוקחת כ-30 דקות נסיעה. באויס עצמה הכל התנהל למופת – ללא כל ניסיון לגבות מאיתנו תשלומים מיוחדים והרכב שקיבלנו – פאסיפיקה של קייזלר היה פשוט מצויין – מאובזר היטב (כולל המון שקעים למטענים) ותא מטעם ענקי שהיה בו מקום ל-4 מזוודות גדולות ושני טרולי בלי לסגור את המושב האחורי – ככה שכל ההתנהלות של המזוודות תהיה נוחה מאד ולכל אחד מהילדים יהיה מושב וחלון משלו. מצאתי חנייה נוחה ליד הדירה (חינם עד 10 בבוקר יום למחרת) וחזרתי לדירה.

המטרה בלקיחת הרכב בערב הייתה לאפשר יציאה יחסית מוקדמת ליום נסיעות ארוך מחר

זהו, תמו להם 4 ימי בוסטון – עיר שאפשר למצות ביום וחצי ואפשר להנות ממנה מאד גם שבוע ויותר. לביקורים קצרים יותר לא הייתי מוותר על שביל החירות – כולל כמובן ה state house. עד אזור המרקט, אוניברסיטת הורווארד כולל הסיור ומוזיאון טבע וכמובן ביקור ערב בבייקון היל. למי שיש מעט יותר זמן – רחוב ניוברי (ולמטיילים עם בני נוער Newbury Comics ממש מומלץ). גם קניות מאד נוחות בבוסטון (באזור הדאונטאון) – וכמובן אפשר לשלב מויזאונים (מוזיאון המדע שביקרנו בו, מוזיאון הילדים למטיילים עם ילדים קטנים ומזואוני האמנות הנפלאים למטיילים בזוג)