פארק אולימפיק – החוף הצפוני

נתחיל בשורה התחתונה – היו לנו 3 ימים נפלאים באולימפיק פארק – גיוון מיוחד ואטרקטיבי מאד של נוף אלפיני לצד יערות גשם לצד חופי אוקיינוס פראיים. מהפארקים האטרקטיבים ביותר לילדים ולהוריהם.

20170805_115238

השיא בביקור באולימפיק היה הבתים המאולתרים שבנינו/מצאנו בחופים, שאם זה היה תלוי בילדים היינו פשוט מבטלים את כל התוכניות של המשך הטיול ונשארים שם.

אבל נחזור להתחלה, אל תיכנון הימים בפארק – סך הכל שלושה ימים, כאשר שני הלילות באמצע הם בפורקס, והלינות לפני ואחרי מחוץ לפנינסולה, בתיכנון הבא:

  • יום ראשון – הצד הצפוני של הפנינסולה – פורט טאוסנד, הוריקן רידג' (אם מזג האויר מאפשר), אגם קרסנט
  • יום שני – יער הגשם Hoh + חופי ים באזור La Push
  • יום שלישי – חוף רובי – Ruby Beach + יער הגשם באזור קווינאלט והאגם נושא אותו שם. נסיעת אחר צהרים ארוכה לכיוון הר רנייר

יום ארבעים ואחד לטיול – הוריקן רידג' ועוד

היום עדיין הנוף האלפיני נותן הטון, ממחר אלו יהיו עצי העד וחופי האוקיאנוס שיקחו את הבכורה. קמים בבוקר, עדיין באוק-הרבור ועושים דרכנו, דרך הקילומטרים האחרונים של כביש 20 בו נסענו במקטעים שונים, אל מעבורת שהזמנו כבר מהארץ שתיקח אותנו לפורט טאוסנד, שער כניסה לאולימפיק פנינסולה. טוב שהזמנו מקום למעבורת מראש אחרת היינו צריכים להמתין למעבורת הבאה (הזמנת מעבורת מראש אינה בתשלום, רק אם לא מגיעים ללא ביטול מוקדם משלמים קנס של 8$). כך התאפשר לנו להתחיל יחסית מוקדם יום עמוס למדי. אגב – כבר בשייט פונקציונלי זה נגלה רמזים ראשונים לעושר בבעלי חיים ימיים כפי שנראה לאורך כל חופי האוקייאנוס

את העייירה פורט טאוסנד אהבנו מאד – שוטטנו ברחוב הראשי של העיירה כשעה ויותר – בינות חנויות מיוחדות (לא מסוג חנויות המזכרות/מלכודות התיירים הסטנדרטיות בעיירות מסוג זה) – לצעצועים תוצרת יד, מלחים ותבלינים, עתיקות – והכל ברחוב מסוגנן כאילו יצא מהמאה ה-19 – מומלץ מאד להקדיש לעיירה זמן ראוי (ואף אולי לישון בה)

משם ממשיכים בנסיעה אל אולימפיק. לצערנו – חסר לנו כחצי יום עד יום לאזור הצפוני של הפארק ולכן נאלצנו לוותר על שתי נקודות עניין – קייפ פלאטרי (הפינה הצפון מערבית של הפנינסולה) ולשון הים בשמורת Dungeness. מצד שני הספקנו עדיין לא מעט, כאשר היעד הבא הוא הוריקן רידג' – עוצרים ראשית במרכז המבקרים המושקע במקום, שנדמה לעתים כמרכז פעילות ילדים, לוקחים חוברות ריינג'ר ויוצאים אל הכביש העולה אל הרכס, תוך הבטחה לילדים שנחזור למרכז המבקרים בסוף הביקור למעלה. הדרך אל הרכס יפה מאד, צופים בכמה חיות בר ועוצרים במספר עמדות תצפית.

IMG_5734

יש להודות – הנוף בהחלט נפגע מן הערפל שנוצר מהשריפות הקנדיות – הימים לפני (ונקובר) ואחרי (יערות גשם וחופי ים) אינם בעניין של תצפיות ונופים למרחק, אבל הוריקן רידג' בהחלט כן, אז אין ספק שהיה יכול להיות יפה יותר.

ועדיין – איכשהו משעלינו למעלה הערפל נהיה פחות סמיך והנופים בהחלט היו מתגמלים (יותר את העין פחות את המצלמה).

למעלה על הרכס הולכים למסלול Hurricane Hill Trail – משום מה ברשימות שלי זה הוגדר כמסלול קל בן כ-3 ק"מ, בפועל הוא של 5 ק"מ ועם עלייה לא קטנה – בהר רנייר נעשה מסלול קשה יותר, אך הפעם, בהתחשב בשעה, בעייפות הילדים ובעובדה שהראות אינה משהו, בפעם הראשונה (והיחידה) בטיול – נוותר לילדים ולא נשלים מסלול עד סופו אלא נחזור בנקודת אמצע הדרך.

מכיוון שהילדים הלכו יפה (את החלק שהלכנו), מקיימים את ההבטחה וחוזרים למרכז המבקרים שם הם ישחקו בתיטארון בובות, ירכיבו פזלים מיוחדים, ואנחנו נקרא בספרים…

20170804_165031

משם ממשיכים לכיוון אגם Crescent, שם לאחר עיכוב קל בשל עבודות בכביש, עצרנו לכחצי שעה על חוף האגם. אגב – אנחנו נכנסים לראשונה לכביש 101 שילווה אותנו בשלושת השבועות האחרונים לטיול, עד ממש נמל התעופה בסן פרנסיסקו (אבל עוד חזון למועד)

20170804_175303

אחרי האגם גונבים עוד חצי שעה לטייל ביערות באזור Sol Duc, אמנם לא למעיינות החמים, ועדיין לאזור הנהר והמפל סביב Salmon Cascade, הקדמה למראות הנפלאים שמחכים לנו ביומיים הקרובים.

זהו, נהיה כבר מאוחר, והגיע הזמן לסיים את היום (אגב – כבר מרגישים איך הימים מתקצרים ובאזור השעה 20:30 כבר מתחיל להחשיך) ולכן עושים דרכנו אל העיירה פורקס שם נישן בשני הלילות הקרובים.

המלון שנבחר הוא The Dew Drop Inn Motel – חדרים לחמישה מושקעים ומשופצים (אדומים משהו), מרווח מאד. רק המים החמים נוטים להגמר ובבת אחת… סך הכל מומלץ בהתחשב במחיר (120$) ובמבחר המוצמם בעיירה (שהיתה סולד אאוט בימים שלנו – סופ"ש ארוך)

את היום מסיימים במסעדה מצויינת בשם The Inn Place – נהננו מאד אז נחזור גם מחר לאותו מקום

יום ראשון נפלא בפארק אולומפיק הסתיים לו, שבדיעבד היה צריך להימתח לעוד חצי יום עד יום (עם לינה נוספת באזור Port Angels) ומצד שני – בכל טיול, לא משנה אורכו, באיזה שהוא מקום חסר יום, ובטיול הזה זה היה בפארק אולימפיק (בדיעבד אפשר היה להוריד יום מאזור פורטלנד לטובת אולימפיק…)

ומי ידע שמחר יהיה יום כל כך מושלם…

המשך הטיול: יומיים מושלמים בפארק אולימפיק

מחשבה אחת על “פארק אולימפיק – החוף הצפוני

  1. פינגבאק: הצעה למסלול – צפון מערב ארצות הברית – על טיולים ומה שביניהם

השאר תגובה