מונטנה – בדרך מילוסטון לגלשייר פארק

יום שלושים (חודש!) לטיול – בדרך לגלשייר – מוזיאון הרוקיס בבוזמן

לאחר חמישה ימים של ניתוק כמעט מוחלט בלב בילוסטון, לאחר חמישה לילות ובקרים בבקתות בלב כמעט שום מקום, ובדרך לעוד 3 ימים בטבע, לעוד 3 לילות בבקתה בלב הפארק, הפעם בגלשייר, יש לנו יומיים של ציוויליזציה במונטנה.

קמים לבוקר ראשון במונטנה, בעיר התעשייתית והממש לא מעניינת – Laurel. המלון (Best Western) היה טוב וכבר התחלנו לממש קופונים שקיבלנו מלילות שונים, אז בכלל טוב (על כל לילה שישנים מקבלים 10$ + נקודות לצבירה).

היום ומחר אלו כאמור ימי מעבר בין ילוסטון לגלשייר ועל כן מחפשים אטרקציות 'קטנות' מוטות ילדים, להתאוורר מהטבע שהיה ויהיה לנו.

לאחר ארוחת בוקר מתחילים בנסיעה ארוכה לעיירה בוזמן (Bozeman) – שעה וחצי ראשונות של כביש מהיר מאד, שטוח לחלוטין ומשעמם ואז לקראת הגעה לעיירה ההרים מתחילים לבצבץ והכביש מתחיל להתפתל.

מגיעים לבוזמן ועושים דרכנו מיד ליעד של היום – Museum of the Rockies‬ – גם הוא בכניסה חינם לבעלי כרטיס הפספורט/ASTC (וכאמור מנוי למוזיאון המדע בירושלים או חיפה מעניק את החברות הזו), ומה שטוב במיוחד כאן שהכרטיס כבר כולל כניסה לא מוגבלת לסרטים שיש בפלטינריום.

אז מה עשינו שם – בערך הכל – תערוכה על תנינים, על ההיסטוריה התתיישבותית באזור, על ילוסטון בעבר ובהווה, בקומה השנייה המיועדת לילדים – הפעלות גם בנושא ילוסטון ובכלל – מיועד בעיקר לגילאים 3-8 אבל גם הגדולה מצאה עניין. הגדולה קיבלה את חלקה בחלק שנספח למוזיאון – בית חווה שמשומר מראשית המאה ה-20, בדרך של מוזיאון חי – כאשר מתנדבים מקומיים מפעילים חלקים שונים בו – גינת הירק, הכנת כבינות, תפירה ועוד… וכמובן ניצלנו היטב את הפלטינריום והלכנו לשלושה סרטים כשהמוצלח והמומלץ מכולם הוא בנושא דינוזאורים (כמובן), שני האחרים היו בנושאי חלל וכח כבידה עברו מעט מעל לילדים (למרות שעצם הסרט ב-360 מעלות במבנה הפלטינריום הוא אטרציה מספיק גדולה)

בילינו במוזיאון כ 5-6 שעות מוצלחות והמשכנו למקום הלינה הבא שלנו – עיר הבירה של מונטנה – הלנה. המלון כאן יהיה מהזולים (והיחסית מוצלחים) בטיול – Baymont Inn & Suites Helena – באזור ה-75$ כולל ארוחת בוקר.

יום שלושים ואחד לטיול – הלנה וראשית הביקור בגלשייר

קמים בבוקר ועושים דרכנו לעוד מרכז פעילות לילדים, הפעם קרוב למלון, בשם – ExplorationWorks – שם נעביר כשעה וחצי. במבט ראשון מקום מאכזב משהו כי לא מעט עמדות לא פעלו, אבל כניסה חינם בכרטיס המוזיאונים והקטן נהנה מאד מהלגו ושאר משחקי הרכבה, והרי גם לו מגיע משהו בשבילו. אגב לאחר כמה דקות התאקלמות גם הגדולות מצאו עניין.

ממש ביציאה מהמרכז ישנה קרוסלה כמו של פעם והילדים עשו בה סיבוב מהנה (וכדוגמא ליוקר המחיה – סיבוב בקרוסלה הזו עולה 1.5$ בעוד סיבוב בקרוסלה דומה בסן פרנסיסקו יעלה 5$…)

כמעט שעתיים של פעילות עברו על הילדים וזמן לנסיעה ארוכה (מאד!) כשהיעד הוא פארק גלשייר בו נישן הלילה, ובינתיים לנקודת עצירה מצאנו בדיוק באמצע הדרך עיירה בשם Choteau מקום בשם Old Trail Museum – אז למוזיאון פנימה לא נכנסנו אבל את הגלידה הצמודה הממולצת יותר בהחלט בדקנו – ובכלל עיירה נחמדה מאד

20170725_135655

אז אחרי עצירה של כמעט שעה ממשיכים בדרכנו ובשל ההתקדמות היפה אני מחליט להתחיל את הביקור בפארק כבר היום, כאשר היעד הוא אזור Two Medicine. ולפני שנגיע לשם הערה אווירתית – מונטנה נראית מדינה מעט במצוקה – העיירות שעברנו ויותר מכך הדרכים – מלאי חוות ענק למכירה. ולגבי הדרכים עצמם – היתה היום שעה שבא לא ראינו אף מכונית בכיוון הנסיעה שלנו, עד כי חששתי שאולי טעינו בדרך או שגלשייר סגור.

לקראת 16:00 נכנסים למתחמי גלשייר, אשר נדמה לעתים כפארק בקימקטעין – כאשר לכל אזור יש כניסה נפרדת וכביש ללא מוצא שמוביל פנימה. אנחנו נישן באזור היחסית מרוחק של מאני גלשייר אבל הוספנו שעת נסיעה להיום (המשופע בנסיעה גם ככה) כדי להגיע ל- Two Medicine כאשר בתוכנית שייט באגם והליכה קלילה מצידו השני.

20170725_164501

מה נאמר – השמיים כחולים, האגם מדהים, השייט מהנה ביותר במזג אוויר מושלם

ההליכה ביער בקצהו השני של האגם גם היא מוצלחת מאד, ובגיזרת בעלי החיים ראינו מקרוב מרמיטה בעוד דוב נצפה רק באמצעות משקפות, אבל זכר משפחת הדובים בגראנד טיטון הוריד מאיתנו לחץ בגיזרה זו. עוד מיוחד ב Two Medicine זה המיעוט היחסי של מבקרים.

אז בילינו באזור האגם כשעתיים וחצי ולקראת שבע עושים את חלק הנסיעה האחרון – פורמלית שוב יוצאים מהפארק ונוסעים כשעה וקצת, בהתחלה בדרך ממש מיוחדת ובהמשך במעט יותר מיושבת לאזור מאני גלשייר, כאשר 10 המיילים האחרונים הם בכביש ללא מוצא, המוביל אל אזור מאני גלשייר.

SAMSUNG CSC

20170725_19345420170725_194839

אנחנו, שמאני גלשייר יקר מדי בשבילנו, 'הסתפקנו' במלון הצמוד אליו בו אנחנו נישן ב-3 הלילות הבאים – Swiftcurrent Lodge – אם ניקח בחשבון את מיקום המלון, רמת החדרים (וגודלם – ביקתה עם שני חדרים + מרחב באמצע!) והמחיר – תמורה מהגבוהות ביותר ביחס למחיר, אף יותר מהביקתות בילוסטון. חשוב לציין – גם את הלילות כאן הזמנו זמן רב מראש, כמה זמן מראש? שנה ושבועיים מראש, ודי מהר היה סולד אאוט.

מילות סיכום

• אם יוצא ומשתלב – אזור Two Medicine מומלץ מאד – אנחנו בילינו שם נטו כשעתיים וחצי, לדעתי אפשר הרבה יותר, אם כי לא על חשבון אזור מאני גלשייר ולוגן פאס. ומכאן שמיועד בעיקר למטיילים איטיים (כמונו בטיול הזה)
  • בוזמן מומלץ מאד להפוגה של יום בן ילוסטון לגלשייר.
  • הלנה פחות, במיוחד לילדים גדולים יותר. יתכן ש Great Falls עדיפה לאלו שמגיעים לצד המזרחי של גלשייר ( אם כי תוסיף זמן נסיעה)