בדרך מערבה – בין מונטנה לוושינגטון, בין הרי הרוקי להרי הקסקייד

הערה תיכנונית: עם סיום הביקור בגלשייר נאשיונל פארק סיימנו את החלק השני של הטיול (שכלל גם טיטון וילוסטון) וכעת מתוכננים שני ימי מעבר אל פרק צפון מערב. ביומיים אלו המשימה העיקרית היא התנועה עצמה, מערבה, אל פתחו של הנשיונל פארק הבא – North Cascade. וכמו כל ימי המעבר בטיול – המטרה היא אטרקציות קטנות שמשתלבות במסלול ויוצרות הפוגה בין טבע מדהים אחד (במקרה זה – גלשייר) לטבע מדהים אחר (North Cascade + Mount Baker)

יום שלושים וחמישה לטיול – אגמים ובריכות בצפון איידהו

קמים בבוקר ומתלבטים מה לעשות היום. אחת האפשרויות הרשומות היא Silverwood Theme Park, אבל לא כל כך בא לי, לא רק עניין המחיר כמו הצפיפות (סופ"ש) והיום החם הצפוי. אז מחפשים משהו רגוע יותר ומוצאים בריכה מומלצת בקור ד'אלן, אבל לפני – מקיימים (בערך) הבטחה לקטן.

ממש מתחילת הטיול הוא שאל מתי נגיע אל הפסל הגדול, ולקח זמן עד שהבנו שכוונתו היא לפסל החרות. ובכן – לניו יורק לא נגיע, אבל מסתבר שבסנדפוינט sandpoint, על גדת האגם, יש רפליקה של הפסל, ומכיוון שבכל מקרה העיירה היתה בתוכניות ויחסית בדרך, עושים דרכנו לשם. אחרי כשעה וחצי של נסיעה, תמיד לצידו של איזה שהוא אגם, אנחנו מגיעים. חונים בחנייה ציבורית חופשית ומגיעים לאגם הנפלא של סנדפוינט, ממש ליד המלון המרשים של BW, משם הליכה קצרה ומגיעים לפסל. הקטן שמח אבל גם מעיר כי הפסל אמור להיות גדול יותר – אי אפשר לעבוד עליו.

ובכל מקרה – ממש נהנים באגם, במים היחסית חמימים, בשמש זורחת ובמרחבים הפנויים. אפילו ששבת בבוקר – מעט משפחות, ולכל אחת חלקת האלהים שלה. אז בנוהל הרגיל – רחצה קצרה, משחקים בחול, גלידה מזדמנת

20170729_10554120170729_102611

אחרי כשעתיים ממשיכים לעיירה הבאה – Coeur D'alene, שם לפני האגם עצמו אנחנו עושים דרכנו לבריכה – The Salvation Army Kroc Center, שם היינו יותר משלוש שעות לצהלות הילדים שידברו על הבריכה הזו בערך עד סוף הטיול, שהרי היא מזכירה את הבריכות האירופאיות של שוויץ ואוסטריה – בריכה מעט מחוממת, מתקנים לילדים קטנים, מגלשה, נהר זורם, ג'ימבורי לילדים, חדר כושר לגדולים יותר – והכל במחיר יחסית מגוחך – כיף גדול (ואגב – מחיר מנוי שנתי מגוחך עוד יותר).

אז לאחר שהות יחסית ארוכה עושים דרכנו לאגם המפורסם של Coeur D'alene ויש להודות כי זה של סנדפוינט היה כיפי (ואינטימי) הרבה יותר. החום גם הוא התגבר אז אנחנו הולכים ל-McEuen Park הצמוד לאגם ובו מתקני ילדים שמשפריצים מים מכל עבר.

20170729_163311

יום בסימן מים ובגדי ים מגיע לסיומו ואנחנו מקנחים את היום במסעדה אהובה עלינו – Outback – טעים וכיף (כמובן לא זול, אבל מותר, בטח כשויתרנו על ההוצאה של Silverwood Theme Park). משם שעתיים נסיעה, בהם עוזבים את איידהו ומגיעים לוושינגטון, אל מקום הלינה הבא שלנו, בעיירה שכוחת האל דוונפורט (מעט אחרי ספוקיין), ולמלון שבעצמו יתברר כאטרקציה גדולה בפני עצמה.

שם המלון הוא Black Bear, מחיר לסווטה של שני חדרים ומטבח מצויד הוא 75$ בלבד (בלי ארוחת בוקר, אך כאמור יש מטבח) והאטרקציה העיקרית היא עיצוב המלון והחדרים כשלכל חדר יש נושא משלו (וכולם סביב המערב הפרוע). אז היום הגענו מאוחר למלון ועדיין הילדים ממש מתלהבים מהחדר

ורק אזהרה – המלון לא מתאים לכל אחד, שונה לחלוטין ממלונות הרשת הסטנדרטים

יום שלושים וששה לטיול – חוצים את מדבריות וושינגטון

קמים בבוקר, והבעלים הנחמד מאד של המלון מתחיל לדבר איתנו על מפעל חייו ווכשהוא שם לב להתלהבות הילדים לוקח אותנו לסיור בכל חדרי המלון הפנויים – כשעה של סיור, חוויה מוצלחת לכולם.

20170730_093307

משם ממשיכים דרכנו מערבה כשהיעד הראשי להיום הוא אגם שלן – Chelan – וממש לקראת ההגעה לאגם מגיעים לכביש מאד מיוחד ומושקע Mcneil Canyon RD שלוקח אותנו בפתאומיות מ-3000 רגל אל אזור ה-500, ובפעם הראשונה כמובן יורדים אל  גובה תלת ספרתי, אין ספק – מתקרבים לאוקיינוס (אליו נגיע מחר)

האגם עצמו יפה עד מאד – כחול וירוק באמצע המדבר, אלא מאי – חם, חם מאד. היום השני הכי חם בכל הטיול (אחרי ארצ'ס) והפעם הראשונה והיחידה שהחום גורם לנו לשנות תוכניות.

20170730_135949

האגם עצמו קר מדי, בחוץ חם מדי וצפוף, מתקני המשחק ללא צל,  אז אחרי כשעה וחצי מחליטים לוותר והולכים לסיור בין החנויות הממוזגות של העיירה שלן, מבחינת להעביר את הזמן. שעה, שעתיים עוברות בנינוחות בין חנויות צעצועים, בגדים (בעיקר חנויות בגדי ים יש שם), ספרים וכמובן גלידה ואז נפרדים מהעיירה אל מקום הלינה שלנו – העיירה וויטרופ, כאשר בדרך נוסעים לצידו של נהר הקולומביה שעוד יככב מספר פעמיים בשבועיים הקרובים.

הנסיעה לווינטרופ יפה מאד ומחזירה מעט מהגובה שאיבדנו הבוקר, וכן החום בה קל הרבה יותר, ועדיין – עושים דרכנו מיד לבריכה של המלון Abby Creek Inn – פשוט בריכה יפה במלון עם Cost Benefit אולי הטוב בטיול – שוב 80$ והפעם כאמור עם בריכה מושלמת, ארוחת בוקר טובה ואפילו מיני גולף חינם – כיף לכולם!

לאחר כמעט שעתיים בבריכה נוסעים לעיירה עצמה, אל הרחוב המצועצע משהו במראה מערב פרוע (לא מתקרב כמובן לעיירות כמו סילברטון שבקולורדו או ג'קסון שבוויומינג ועדיין נחמד מאד) ועוצרים לאכול במסעדה 'מקסיקנית' (ולמה במרכאות – כי לשאלתי מתברר שאין להם כלל מנות חריפות… Well… מבחינתי זה פשוט אומר שאנחנו כבר רחוקים מדי צפונה למסעדות מקסיקניות…)

20170730_205424

יומיים של מעבר חלפו להם, מחר חוזרים לנשיונאל פארק, אל North Cascade

מילות סיכום

  • לפעמים לא צריך אטרקציות גדולות – בריכה, אגם, מלון משעשע – והיום באיידהו היה מכוכבי הטיול
  • וושינגטון מעט סכיזופרנית ביוקר המחיה – מהמלונות הזולים ביותר בטיול (יהיה רצף של 3 לילות במלונות טובים ומחיר ממוצע של 75$). מצד שני – הדלק יקר. איידהו תהיה הפעם האחרונה בה נראה גלון באזור 2.3$, מכאן המחיר הממוצע יהיה באזור 2.8$ (ובקליפורניה יעבור את ה-3$) לגלון
  • אבל השינוי הגדול שוושינגטון תביא לטיול יתברר מחר בערב

המשך הטיול: North Cascade והגעה לאוקיינוס

 

 

 

השאר תגובה