פורטלנד ומסע בין מפלים בקולומביה ג'ורג'

יום ארבעים ושמונה בטיול – מוזיאון תעופה ואאוטלט

היום ברובו מוקדש לקניות. הדבר הטוב בהקדשת זמן ייעודי לקניות הוא שבכל שאר הטיול לא מרגישים צורך לעצור באאוטלטים בצידי הדרך, הרי יהיה כבר זמן לכך בהמשך. ואכן – עד היום לא נכנסנו לאף אאוטלט או מרכז קניות מלבד הדברים השוטפים שהיינו צריכים (בין אם זה בוולמארט בשילוב עם קניית אוכל, חנויות מטיילים או חנות נעלים כי לאחד הילדים נקרעו הנעלים הישנות).

בכל זאת, לפני הקניות, צריך משהו לנפש, ומהניסיון המעולה שלנו במוזיאון התעופה שנה שעברה (במלפסנה שבמילאנו) שילבתי בטיול את Evergreen Aviation & Space Museum הנמצא כ-45 דקות דרומה לפורטלנד (ובזכות המיקום המצויין של המלון עוקפים לחלוטין את העיר). שוב נכנסים חינם בזכות כרטיס ה-ASTC המעולה שהפעם הוא שווה עוד יותר כי נותן לנו זכויות חברות מלאות, כלומר גם הכרטיס לסרט תלת המימד יהיה מוזל מאד – הסרט שנראה הפעם הוא אולי הטוב שבהם – על ההוריקנים תוך ליווי מקומות בזמן ההוריקן עצמו – הקטן יתפעם מהסרט ולא יפסיק לדבר על הוריקן עד סוף הטיול ולוודא שיש הוריקנים רק בצד השני של אמריקה (או בטקסס אליה גם לא הגענו).

חוץ מהסרט נהננו בינות המטוסים (קצת פחות מבמילאנו כי כמעט לא היו מטוסים להיכנס אליהם), באזור המוקדש לילדים (כולל סימולטורים) ובעיקר בהאנגר המוקדש לחלל.

משם ממשיכים ל- Woodburn Premium Outlets שם נעביר את שאר שעות היום (ובפעם היחידה בטיול נאכל בסוג של פאסט פוד – Subway שכמובן הוא דרגה מעל הפאסט פוד האחרים). יש להודות, קשה לקנות בקבוצה של חמישה אז מהר מאד עברנו למוד של לקנות רק מה שבאמת היינו צריכים (מה שתמיד טוב) ומשם חזרנו למלון, לרחצת ערב בבריכה המעולה

יום ארבעים ותשעה בטיול – קולומביה ג'ורג'

אחרי יומיים עירוניים הגיע זמן לחזור לטבע, והיעד היום הוא לכיוון מזרח – נסיעה הכביש ההיסטורי על הקולומביה גורג' (שמהווה גבול בין מדינות אורגון וושינגטון כך שתהיה גיחה נוספת, גם היום לוושינגטון)

אז מה בתוכנית – בעיקר מפלים, כל אחד מיוחד בדרכו שלו, סכר, תצפית אל סלמונים, נקודות תצפית ועוד

מתחילים בשתי נקודות תצפית  Vista Point ו- Portland Women's Forum State Scenic Viewpoint – שתיהן מומלצות מאד למי שכבר נוסע בכביש (וחשוב לנסוע בכביש הנכון – לצאת מהאוטוסטרדה לכביש ההיסטורי בהזדמנות הראשונה ולא רק לכיוון Multnomah Falls כי אז ה- GPS ידלג על מרבית הנקודות הראשונות)

20170812_095709

משם מתחילים בסדרה של מפלים יפים, כולם מומלצים מאד (ויש עוד כמה שויתרנו עליהם). הראשון בחבורה הוא Bridal Veil Falls – הליכה של כ-800 מטרים למפל מרשים מאד במסלול יפה כשלעצמו

משם ממשיכים לכוכב הכביש Multnomah Falls – ולאחר קשיים מסויימים במציאת חניה (יום שבת, והשמש זורחת) מגיעים למפל עם המוני אנשים, מהמקומות העמוסים ביותר בכל הטיול כולו.

IMG_6786

עולים לתצפית על המפל מהגשר ומתוך התלהבות ממשיכים במסלול העולה למעלה המפל, מסלול שעולה קרוב ל-100 מטרים כמעט ללא הפוגה. לא בטוח שהמסלול מצדיק את המאמץ כי לא באמת מרגישים את המפל מלמעלה (לפחות מהאזור שיש אליו גישה), מצד שני – נקודות התצפית לעמק, ואשדות המים למעלה, יפים כשלעצמם. ובכל מקרה – תחושת הסיפוק מעצם העליה, אין לזלזל בה

ממשיכים למפל נוסף – הפעם כזה שנמצא ממש ליד הכביש – Horsetail Falls היפהפה, כאשר על Onetoga Gorge דילגנו בעקבות המלצות הריינג'רים (מים גבוהים מדי, וכנראה מעט מזוהמים)

בתחושה של מיצוי מפלים נוסעים לסכר בונוויל (BONNEVILLE LOCK AND DAM) – מרכז מבקרים נחמד, תצפית מרשימה, צפייה בדגי סלמון המנסים (לפחות בזמן שהיינו לא ממש בהצלחה) לעלות במעלה הזרם, והליכה קצרה לתצפית על המים הזורמים בסכר – מומלץ לנמצאים באזור.

20170812_152646

משם מגיעים לנקודה האחרון להיום – סלע ביקון (Beacon Rock State Park), מוותרים על טיפוס מעלה ומסתפקים בתצפית היפה מלמטה

מחליטים על יום קצר היום. נוסעים חזרה לפורטלנד, הפעם מהצד של וושינגטון, חוזרים למסעדה שאכלנו בה לפני 3 ימים – lakeside Grill – ושוב לבריכה במלון.

המשך הטיול: מחר נוסעים לאחד ממוקדי הטיול כולו – חופי אורגון

מחשבה אחת על “פורטלנד ומסע בין מפלים בקולומביה ג'ורג'

  1. פינגבאק: הצעה למסלול – צפון מערב ארצות הברית – על טיולים ומה שביניהם

השאר תגובה